مراقب باشیدهیئت‌هابه سمتی نرودکه عاشوراراغیرسیاسی معرفی کنندصدای امام حسین(ع)ازدانشگاه‌هاشنیده میشود(۲۰-۸-۹۱)

۲۰ آبان ۱۳۹۱ | ۱۷:۱۷ کد : ۱۵۰۴۱ اینترنت
تعداد بازدید:۷۰۲
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان در نشست سراسری هیئت‌های مذهبی دانشجویی کشور که توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مسجد کرامت مشهد برگزار شد، گفت: محبت به امام حسین (ع) و پیوند با ایشان باعث بخشیده شدن گناهان می‌شود اما باید بدانیم رسالت عاشورا بیش از همه اینهاست.

وی بیان داشت:‌ امام حسین (ع) در اعتراض به حکومت فاسد به سمت کوفه رهسپار شدند و مسئولیت خاص ایشان حفظ دین بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه انقلاب به برکت بُعد سیاسی کربلا به پیروزی رسید و با اشاره به اینکه اوج عرفان را در کربلا داریم، هشدار داد: غیرسیاسی کردن عاشورا برای فرار از مسئولیت‌هاست. ایمان به خداوند بعد از کفر به طاغوت آمده است، عده‌ای تلاش می‌کنند جوانان ما را از سیاست دور کنند، به ‌خصوص بعد سیاسی کربلا را ناديده بگيرند.

وی با بیان اینکه هیت‌های مذهبی مراقب خطر سکولاریزه شدن عاشورا باشند، خاطرنشان کرد: جریانی می‌خواهد عاشورا را غیرسیاسی کرده و جبهه سیاسی دین را حذف کند.

محمدیان  افزود: وقتی می‌گوییم اميرالمومنين (ع) مظلوم واقع شد، منظور گرفتن معنویت و یا علم علی (ع) نیست بلکه به خاطر جنبه سیاسی آن است. شهدای ما در انقلاب و در دوران هشت سال دفاع مقدس برای حفظ حاکمیت کشور گام برداشتند؛ مراقب باشید عده‌ای هیئت‌های ما را به سمتی نبرند که عاشورا را غیر سیاسی معرفی کنند.

وی نیاز به عشق و شور را در هیئت‌های مذهبی مهم دانست و خاطرنشان کرد: نگذارید رنگ قالب هیئت‌ها غیرسیاسی شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به سخنی از مقام معظم رهبری در بجنورد اشاره و تصریح کرد: برای روحانیون ما ننگ است که در مسائل سیاسی حضور نداشته باشند. آرزوی دیرینه خداپرستان حکومتی بود که در آن حاکمیت اسلام محمدی (ص) باشد.

محمدیان هیئت‌های مذهبی را بزرگ‌ترین مجموعه گرداورنده سلائق مختلف در دانشگاه‌ها دانست و تأکید کرد: فعالیت‌های هیئت‌ها در دانشگاه‌ها گسترده‌تر از فعالیت دیگر تشکل‌هاست. درِ هیئت امام حسین (ع) به روی همه باز است، ما در هیئت‌ها گزینش نداریم و کسانی که هیئت را اداره می‌کنند خود را خدمتگزار بدانند.

وی با مهم دانستن شور حسینی در کنار بحث‌های معرفتی در هیئت‌ها ابراز داشت: شور و شعور در کنار هم در هیئت‌های دانشجویی باید موج بزند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همچنین خودگردانی هیئت‌ها و تکیه بر کمک افرای که در جلسه حضور می‌یابند را مهم دانست و با بیان اینکه در اداره اقتصادی هیئت‌ها از پول دولتی کمتر استفاده شود، افزود: کمک هر چند کم دانشجویان را بپذیرید چرا که هر کس برای دین خرج کند برای دین بیشتر وفاداری می‌کند.

محمدیان تأکید کرد: عده‌ای می‌گویند دانشگاه ها در مسائل دینی کمرنگ شده‌ است اما باید بشنوند که صدای امام حسین (ع) از دانشگاه‌ها بلند می‌شود.

وی پیشنهاد کرد تا هیئت‌های مذهبی دانشجویان در هر استان و هر شهری دور هم جمع شوند و تجمعی دانشجویی داشته باشند تا به این افراد نشان دهند که هنوز هم صدای امام حسین (ع) از دانشگاه‌ها بلند شنیده می‌شود.

وی هیئت‌‌ها را موجب افتخار در دانشگاه‌ها بیان کرد و افزود: این هیئت‌ها برای دین و اهل بیت (ع) یک پرچم افتخار بلند کرده‌اند.

 محمدیان با اشاره به نکته‌ای از عاشورا گفت: در دفاع از دین بصیرت و استقامت وجود دارد در کربلا خیلی از افراد در بصیرت مشکل نداشتند اما ضعف‌ آنها در استقامت آنان بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان داشت: همه اهل کوفه امام حسین (ع) و یزید را می‌شناختند اما در راه حق قدرت ایستادگی نداشتند و منافع دنیوی باعث ایستادگی آنان در برابر امام حسین (ع) شد.

وی عمده مشکل جریان کربلا را استقامت دانست و گفت: اگر کسی بصیرتش کم باشد کمتر سقوط می‌کند اما سقوط موقعی که بصیرت باشد و انسان نتواند از آن استفاده کند بیشتر است.

محمدیان با اشاره به اوضاع کنونی کشور تأکید کرد: ما امروز در مقابل جریان نظام بزرگ سلطه قرار داریم که تلاش می‌کند ما را همراه خود کند یا ما را از بین ببرد در این امر عنصر استقامت بسیار حائز اهمیت است ما باید جریان برنامه‌های هیئت‌ها را به سمت استقامت پیش ببریم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: این را بدانیم که در راه حق سختی‌ها و فراز و نشیب‌ها وجود دارد و امتحانات سخت برای جدا کردن مومنین است.


نظر شما :