وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری : شهادت شهید تهرانی مقدم شاید تشنگان قدرت را از خواب بیدار کند(۲۴-۸-۹۱)

۲۴ آبان ۱۳۹۱ | ۱۶:۱۲ کد : ۱۵۰۴۸ اینترنت
تعداد بازدید:۷۹۹
وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری  در آغاز سخنان خود با اعلام اینکه  ولایت مداری  در عمل شرط عاقبت به خیری است  گفت: شهادت انشای عاشورا و انتشار کربلاست و شاید با شهادت افرادی چون شهید تهرانی  مقدم، دلدادگان در گرو پست و مقام بیدار شوند.

 

به گزارش روابط عمومي وزارت علوم ، دکتر کامران دانشجو در مراسم اعطای دکترای افتخاری دانشگاه تربیت مدرس به شهید حسن‌ تهرانی‌ مقدم گفت: شایدشهادت افرادي مانندتهراني مقدم، تشنگان قدرت و پست و مقام را بیدار کند و در مسیر ولایت قرار دهد.
وی با اشاره به نزدیکی ایام محرم و عاشورای حسینی گفت: شهادت امری مقدس است  در حالي كه  جان دادن در راه سرزمین ارزش دارد اما قداست ندارد و بیشتر امری فطری است .      
      دكتر دانشجو افزود :  بعضی ها می خواهند شهادت را امری دفعی ، هيجاني و يك اتفاق  معرفی کنند اینها همانانی هستند که فکر می کنند خاطره مردم کارهای آنها را فراموش می کند.
 وی افزود: فرق بین اتفاق و انتخاب این است که مبنای انتخاب علم و شناخت  است و عاشورا یک انتخاب بود   زيرا  آنهایی که در صف عمروعاص بوده اند و کسانی که در صف یاران امام حسین (ع) نیز بودند می دانستند در چه جبهه ای قرار دارند.
وزیر علوم با اشاره به شناخت حق و تصویر حق در ذهن انسان ادامه داد: در صف حق بودن و مبارزه با باطل شناخت عملی می خواهد و شهید جان خودش را با شناختی کامل از حق و باطل در مسیر مبارزه با طاغوت فدا می کند و این مسیر انتظار است که نهضت انبیا نیز در این مسیر حرکت می کند و این امر است که شهادت را قدسی و شهید را مقدس می گرداند.

 
وی با اشاره به لزوم خدمت به خلق در عین بی ادعایی گفت: خدمت به خلق برای رضای خدا  خدمتي است كه در آن نام و شهرت مطرح نيست  و بی ادعایی و ایثارگری را طلب می کند  كه اين نوع خدمت ،‌محبت ، انسجام و وحدت را پدید می آورد.
 دكتر دانشجو افزود : نوع دیگر خدمت به خلق خدا خدمتي است که برای پست و مقام و قدرت است که به همراه خود خودخواهی و خودشیفتگی، کینه و نزاع و تفرقه می‌آورد  و  نام آوري و شهرت طلبي در آن مطرح است.
وي افزود: افرادي هستند كه  لاف ولایتمداری می زنند و می گویند برای بازگشت دیر نیست ولي خود هیچگاه به دامن ولایت و مردم 9 دی بازنمی گردند و تاكنون حتی در کلام نیز از فتنه اعلام برائت نکرده اند و در عین حال که خود را مالک کشور می دانند و ادعای حرکت در خط امام می کنند ولی زمانی که فرصت پدید آید 18 تیر به وجود می آورند و اگر فرصت در دست نداشته باشند  فتنه 88 را ايجاد می کنند.
وی افزود: افرادی که به دنبال نام هستند برای تیتر شدن در اخبار و روزنامه‌ها چه‌ها که نمی‌کنند و در عین بداخلاقی، بزرگترین دروغ‌ها را در روزنامه‌هایشان می‌گویند.
 وزير علوم گفت : اما چه زیباست در عین بی ادعایی دانشمند بودن و بدون چشم داشت خدمت گذار مردم بودن و در عین بی نامی نام آور شدن و در عین تواضع سر برآسمان ساییدن و چه زیباست مثل تهرانی مقدم زیستن و به شهادت رسیدن.
 گفتني است  در مراسم اعطاي مدرک افتخاری دکتراي  هوا فضا  به شهید تهرانی مقدم ، وزير فرهنگ وارشاد  اسلامي ، جانشن فرمانده كل سپاه ، روساي دانشگاههاي تربيت مدرس و جامع امام حسين  (ع)، مقامات نظامي ، اعضاي هيات علمي ، دانشجويان و خانواده اين شهيد بزرگوار  نيز حضور داشتند.
همچنين در اين مراسم رئيس دانشگاه تربيت مدرس از اعطاي جايزه  دو سالانه شهيد تهراني مقدم به برترين محققان  رشته هاي فني و مهندسي خبر داد و گفت : اولين  دوره اعطاي اين جايزه سال آينده برگزار مي شود.

نظر شما :