فرماندهی تنگه احد در دست رؤسای دانشگاه‌هاست/ نقش پدری دانشگاه‌ها بر تشکل‌های دانشجویی(۲۷-۸-۹۱)

۲۷ آبان ۱۳۹۱ | ۱۵:۰۵ کد : ۱۵۰۵۳ اینترنت
تعداد بازدید:۷۴۴
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: فرماندهی تنگه احد در دست رؤسای دانشگاه‌هاست و من معتقدم که رؤسای دانشگاه‌ها از توان مدیریتی لازم برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها صبح دیروز در نشست رؤسای دانشگاه‌ها، گفت: مردم در مکتب امام حسین (ع) مسائلی را آموختند که بر این اساس فشارها و تحریم‌ها راه‌های جدیدی را به روی مردم باز می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانشمندان کشور می‌توانند از تنگناهای موجود استفاده کرده و پیشرفت لازم را برای کشور رقم بزنند، افزود: فرماندهی تنگه احد در دست رؤسای دانشگاه‌ها است و من معتقدم رؤسای دانشگاه‌ها با استفاده از توان مدیریتی لازم می‌توانند از سختی‌ها و مشکلات به خوبی خارج شوند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه هیچ راهی جز مقاومت برای حفظ دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد، گفت: در دانشگاه‌ها با برخی از مسائل اقتصادی مواجه هستیم که این امر به دلیل تاوان ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان است.

محمدیان با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید نقش پدری نسبت به تشکل‌ها دانشجویی فراهم کند، تصریح کرد:‌ آینده کشور به دست این افراد اداره خواهد شد.

وی بیان داشت:‌مسئولین دانشگاه‌ها باید در هر ترم سخنان تشکل‌ها را بشنوند که این امر موجب می‌شود فضای الفت و انس میان مسئولین دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی ایجاد شود.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه طبیعت دانشجو این است که زبانش تند و تیز و مطالبه گر باشد، افزود: باید بال محبت بر سر تشکل‌های دانشجویی گشوده شود و از آنها دعوت شود که صحبت کنند.

محمدیان گفت: دانشگاه‌ها باید جایگاه پدری و هدایتگری را برای تشکل‌های دانشجویی حفظ کنند و رئیس دانشگاه به خوبی می‌تواند تشکل‌ها را هدایت کند.

وی با اشاره به مطرح شدن مسائل انتخاباتی در محیط‌های دانشگاه‌ها گفت: رؤسای دانشگاه‌ها مسائل صنفی دانشجویان را اولویت بندی کنند تا مسائل صنفی تبدیل به دیگر مشکلات نشود.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به امکان حذف اعتبارات پژوهشی دانشگاه‌ها اظهار داشت: امروز به دلیل توان علمی کشور به اهداف سندچشم انداز رسیده‌ایم اما اگر اعتبارات پژوهشی دانشگاه‌ها کم شود ممکن است رتبه علمی کشور در منطقه و جهان نیز کاهش داشته باشد.

محمدیان اضافه کرد: دانشگاه‌ها اگر فکر می‌کنند امکان تامین اعتبارات پژوهشی برای آنها وجود ندارد، دور هم جمع شوند و نامه‌ای به رئیس جمهور ارسال کنند تا از این طریق راهکار‌های تامین اعتبار پژوهشی تدوین شود.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: بودجه‌های عمرانی اگر در دانشگاه‌ها کاهش یابد، مشکلات زیادی ایجاد نمی‌کند اما کاهش بودجه‌های پژوهشی مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

محمدیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نظارت بر دانشگاه‌های استان از سوی دانشگاه‌های ما در هر استان صورت می‌گیرد که بر این اساس باید نظارت بر روی دانشگاه‌های غیر انتفاعی افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: با دستور رئیس جمهور تا دو هفته آینده باید هیئت امنای استانی دانشگاه آزاد تشکیل شود و بر این اساس است که تمامی تصمیم گیری‌های این دانشگاه در هیئت‌های استانی خواهد بود.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به لزوم توجه بیشتر به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها گفت: با توجه به مطرح شدن مسائل مربوط به انتخابات لازم است کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرند.

محمدیان تصریح کرد: از اوایل ماه رمضان تا کنون 23 هزار عضو هیئت علمی در دوره‌های دانش افزایی اساتید شرکت کردند و بر این اساس باید کمک شوند تا این دوره‌ها با کیفیت بهتری برگزار شوند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها بیان داشت: اوج عرفان صحنه کربلا در جمله حضرت زینب (س) است که ایشان فرمودند ما در عاشورا جز زیبایی ندیدیم. بر این اساس بلاها و مصیبت‌ها می‌تواند موجب اوج گرفتن آدمی باشد.

محمدیان بیان داشت: ملت ما 33 سال است با آموزه‌هایی که از کربلا گرفته‌اند ایستادگی کرده و هر روز که می‌گذرد بر عزت کشور افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه ملت ایران فرهنگ عاشورا را به خوبی تجربه کرده‌اند، گفت: بر این اساس هر چه دشمن فشارها را بر ملت بیشتر کرده است، مقاومت نیز افزایش یافته است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: اگر صحبت از اقتصاد و سیاست مقاومتی در کشور مطرح است،‌به این دلیل است که مقاومت‌ها شان ملت را افزایش می‌دهد.


نظر شما :