دکتر ساداتی نژاد: توجه به فرهنگ وقف درآموزش عالی، آثار شگرفی در پی خواهد داشت(۲۹-۸-۹۱)

۲۹ آبان ۱۳۹۱ | ۰۹:۴۶ کد : ۱۵۰۵۷ اینترنت
تعداد بازدید:۹۵۲
کتر سید جواد ساداتی نژاد معاون حقوقی و امور مجلس و دبیر کمیته خیّرین وزارت علوم، خواستار توجه ویژه به فرهنگ وقف در حوزه آموزش عالی کشور شد.


به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر ساداتی نژاد در نشستی با حضور جمعی از واقفین آموزش عالی ضمن برشمردن آثار و برکات فرهنگ وقف در فرهنگ اسلامی، وقف را پدیده ای مبارک و تاثیر گذار در رشد و شکوفایی تمدن اسلامی دانست.
دبیر کمیته خیّرین وزارت علوم ضمن اشاره به اهمیت مراکز علمی اسلامی در دوران گذشته، این مراکز را جزو مهمترین کانون های تولید علم و دانش در زمان خود نامید و تاکید کرد به توجه به تاثیر گذاری تعالیم تمدن ساز اسلام و تاکید اسلام بر گسترش علم و دانش، بیشتر هزینه های این مراکز از محل موقوفات تامین می شده است و اشتیاق زیادی برای وقف در این حوزه وجود داشته است.
معاون حقوقی و امور مجلس ضمن اشاره به نام برخی مراکز علمی مهم جهان اسلام و موقوفات مربوط به آنان، تاکید کرد: در شرایط فعلی در صورت گسترش فرهنگ وقف در حوزه آموزش عالی بدون شک شاهد پیشرفتهای شگرفی در این حوزه خواهیم بود.
دکتر ساداتی نژاد ضمن درخواست مجدد برای توجه به فرهنگ وقف در حوزه آموزش عالی، بر اهتمام ویژه کمیته خیّرین وزارت علوم برای ترویج این فرهنگ حسنه، اشاعه فرهنگ وقف را از وظایف ذاتی کمیته خیّرین برشمرد و در ادامه بیان کرد: البته در این حوزه طی سالیان گذشته در دانشگاهها اقداماتی انجام شده است.
 دبیر کمیته خیّرین از تدوین برنامه هایی برای فعال تر کردن این حوزه در آینده نزدیک خبر داد و در خصوص افزایش میزان وقف در حوزه آموزش عالی ابراز امیدواری کرد.

http://msrt.ir/SitePages/NewsDetails.aspx?NewsID=2322


منبع: http://msrt.ir/SitePages/NewsDetails.aspx?NewsID=2322


نظر شما :