حجت‌الاسلام قریشی: عاشورا یک سبک زندگی است(۳۰-۸-۹۱)

۳۰ آبان ۱۳۹۱ | ۰۹:۱۵ کد : ۱۵۰۶۲ اینترنت
تعداد بازدید:۶۹۶
معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه عاشورا یک سبک زندگی است، عنوان کرد:

اگر در ايام محرم مردم بر سر و صورت خود می‌زنند به نوعی ناراحتی از خودشان هم دارند؛ چرا كه راه رسيدن به علو اعلا را بايد مانند حسين(ع) رفت در حالی‌كه ما مانده‌ايم.

حجت‌الاسلام والمسلمين ميرمجيد سيد قريشی، معاون فرهنگی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمين ميرمجيد سيدقريشی، معاون فرهنگی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با تأكيد بر اينكه زندگی اباعبدالله(ع)، يك سبك زندگی برای خانواده‌های ما كه آرمان‌های بزرگ دارند، است، گفت: هر انسانی كه به علو معنوی از نظر اخلاقی و روحی برسد، می‌خواهد علو خود را تا خدای اعلا برساند و امام حسين(ع) بهترين الگو برای او جهت رسيدن به تكليف، و عمل به تكليف الهی است؛ شخصيتی كه حاضر می‌شود از همه خوبی‌های زندگی برای خوبی بالاتر و برای يك زندگی ابدی‌تر بگذرد.

وی تصريح كرد: اگر در ايام محرم مردم بر سر و صورت خود می‌زنند به نوعی ناراحتی از خودشان هم دارند؛ راه رسيدن به علو اعلا را مانند حسين(ع) بايد رفت و ما مانده‌ايم در حالی كه بايد خودمان حسينی باشم، همسرانمان زينبی باشند و فرزندانمان علی‌اصغری و علی‌اكبری باشند.

حجت‌الاسلام قريشی به تفاوت دين اسلام با ساير مكاتب در خصوص سبك زندگی اشاره كرد و گفت: برخی از مكاتب فقط مطالب نظری دارند، داستان می‌نويسند، توصيه می‌كنند و ... اما دين ما گذشته از اينكه كتاب قيومی دارد، نمونه‌های عملی هم دارد كه می‌گويد كتاب يعنی اين فرد و امام صادقش، امام حسينش و ... الگوهايی برای امروز ما هستند كه بايد مثل آنها زندگی كنيم و در برابر ظلم بايستيم، مثل امام حسين (ع) در برابر فريب‌ها فريب نخوريم در برابر حيله‌های عبيد‌الله‌های زمان خود را گم نكنيم و دوست و دشمن را به درستی بشناسيم.

وی سبك زندگی اسلامی را در جامعه روبه گسترش دانست و گفت: زندگی عاشورايی سبك زندگی است و كسانی كه می‌خواهند زندگی متعالی داشته باشند بايد همه اين الگوها و معيارها را در نظر بگيرند كه امروز اين مسئله در جامعه ما در حال گسترش است.

معاون فرهنگی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پاسخ به اين سؤال كه به كدام بخش از سبك زندگی عاشورايی كمتر توجه كرده‌ايم و شرايط زمانه اقتضا می‌كند كه دوباره به آن رجوع كنيم؟ گفت: گاهی شرايط متفاوت انسان را به درس‌گيری‌های متفاوت وا می‌دارد. امروز كه ما در برابر باطل بزرگ جهان ايستاد‌ه‌ايم و می‌خواهيم هيهات منا‌‌ الذله بگوييم يقيناً نحوه ايستادگی اين فرزند پيامبر(ص) در برابر باطل و نوع موضع‌گيری او درسی است كه امروز بايد آن را فرا بگيريم و بدانيم كه وقتی در برابر باطل بايستيم پيروزی با ماست.

وی تصريح كرد: اين درسی است كه امروز نه تنها نبايد فراموش كنيم بلكه بايد بدانيم كه ما در حال ياد دادن اين مسئله به ملت‌های ديگر هستيم و اين ملت‌ها هم در حال يادگرفتن اين سبك زندگی هستند.


نظر شما :