دستگاه انفجار الکتریکی سیم در دانشگاه کاشان به بهره‌برداری رسید(۲۶-۹-۹۱)

۲۶ آذر ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۲ کد : ۱۵۱۰۱ دانشگاه
تعداد بازدید:۷۶۸
 دستگاه انفجار الکتریکی سیم در آزمایشگاه تحقیقاتی کاتالیست دانشگاه کاشان به بهره‌برداری رسید.

عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی و پژوهشکده فناوری نانو دانشگاه کاشان افزود: این دستگاه جهت تولید نانو ترکیبات با قابلیت تولید انواع پودرهای فلزی و اکسید فلزی از قبیل مس، آلومینیوم، آهن و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دکتر مهران رضایی اظهار داشت: این دستگاه قابلیت تولید نانو پودرهای فلزی و اکسید فلزی به صورت خشک و همچنین به صورت سوسپانسیون (ذرات جامد حلال‌های آلی یاآبی) با ظرفیت تولید حداقل 10 گرم در ساعت را دارا می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی این دستگاه علاوه بر تامین نانو پودرهای مورد نیاز جهت کارهای تحقیقاتی سایر محققان، امکان انجام پروژه‌های کاربردی در زمینه تولید ترکیبات پرانرژی و بهبود خصوصیات آنها وجود دارد.

دکتر رضایی یادآورشد: در نصب و راه‌اندازی این دستگاه دانشجویان کارشناسی ارشد نانو شیمی این دانشگاه احسان امینی و محمدصادقی‌نیا همکاری داشته‌اند.

 وی آزمایشگاه تحقیقاتی کاتالیست این دانشگاه را یکی از آزمایشگاه‌های مجهز در سطح کشور برشمرد و افزود: این آزمایشگاه که از سال 1386 تاسیس شده به صورت تخصصی در زمینه ساخت کاتالیست‌های هتروژنی مورد استفاده در ساخت این کاتالیست‌ها و همچنین در صنایع پیشرفته در حال فعالیت می‌باشد.

عضو هیات علمی پژوهشکده فناوری نانو دانشگاه کاشان یادآورشد: این آزمایشگاه از امکانات بسیار خوبی در زمینه ساخت و تعیین مشخصات انواع کاتالیست‌های ناهمگن و همچنین مواد پیشرفته برخوردار بوده و یکی از آزمایشگاه‌های پیشرو در زمینه تحقیقات کاربردی با هدف تجاری‌سازی تحقیقات در سطح کشور می‌باشد.


نظر شما :