حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان : علم با بخشنامه تولید نمی‌شود(۲۷-۹-۹۱)

۲۷ آذر ۱۳۹۱ | ۱۴:۱۳ کد : ۱۵۱۱۰ اینترنت
تعداد بازدید:۵۱۹
رئیس نهاد رهبری:برخی درصدد تفرقه‌های جدید بین حوزه و دانشگاه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان در چهل و سومین گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که در دانشگاه شهید بهشتی و به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد با اشاره به نزدیک شدن روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: پس از گذشت 33 سال از انقلاب اسلامی و انتخاب روزی به عنوان «وحدت حوزه و دانشگاه» هم اکنون در سطح وسیعی شاهد ایجاد این وحدت هستیم.

وی با تاکید بر این‌که در حال حاضر وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند خلق عرصه‌های جدیدی است تصریح کرد: هم اکنون وحدت در آرمان‌ها، راهبردها و سیاست‌های کلان حوزه و دانشگاه به شکل مطلوبی ایجاد شده و شاهد این هستیم که بسیاری از سوء تفاهم‌ها و برداشت‌های غلط جای خود را به تعامل و همکاری در ابعاد مختلف داده است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این‌که باید نگاه آسیب شناسانه به وحدت حوزه و دانشگاه داشت خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که شناخت حوزه از دانشگاه، بیشتر از شناخت دانشگاه‌ها از حوزه است و دانشگاهیان اطلاع کافی از پتانسیل حوزه ‌های علمیه ندارند که باید برای رفع این خلأ، فکری کرد.

وی افزود:‌در این راستا باید فرصت‌های مطالعاتی و قطب‌های علمی مشترک ایجاد کرد و فعالیت‌های پژوهشی بین دانشگاه‌ها و حوزه‌ها افزایش یابد.

محمدیان، با اشاره به علاقه زیاد دانشگاهیان به فرا گرفتن معارف عمیق اسلامی گفت: در طرح مهارت‌افزایی دانشگاهیان طی یک سال بیش از 23 هزار استاد ثبت نام کردند که نشان دهنده علاقه زیاد دانشگاهیان به فراگرفتن معارف عمیق اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با تاکید بر این‌که برخی‌ درصددند که بین حوزه و دانشگاه، تفرقه‌های جدیدی ایجاد کنند، گفت: این افراد بحث آزادی و عدالت را مایه ایجاد تفرقه‌های جدید در نظر گرفته‌اند. به طوری که تلاش می کنند دانشگاه را منادی آزادی و حوزه را منادی عدالت معرفی کنند.از سوی دیگر حوزه را به عنوان طرفدار وضع موجود و دانشگاه را به عنوان منتقد وضع موجود به مردم و مسوولان بقبولانند؛ بنابراین باید تلاش شود تا تفرقه‌های جدید به این دو گروه بهتر شناسانده و زمینه‌های خنثی کردن آن نیز فراهم شود.


نظر شما :