حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان : وحدت وسیع‌تر بین حوزه و دانشگاه نیاز به شناسایی آسیب ها دارد(۲۹-۹-۹۱)

۲۹ آذر ۱۳۹۱ | ۰۹:۲۶ کد : ۱۵۱۱۸ اینترنت
تعداد بازدید:۷۸۷
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: وحدت وسیع‌تر بین حوزه و دانشگاه نیاز به شناسایی آسیب ها و توجه به عرصه‌های جدید دارد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها (ماوا)؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان در چهل و سومین گردهمایی معاونان پژوهشی و فن آوری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور كه در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد؛ افزود: برخی چشم دیدن وحدت حوزه و دانشگاه را ندارند و با ترفندهای جدید به دنبال ایجاد تفرقه بین حوزه و دانشگاه هستند.


به گفته وی؛ باید راه اندازی قطب‌های علمی مشترک بین حوزه و دانشگاه شکل بگیرد زیرا برخی به دنبال ترفندهای جدید بین حوزه و دانشگاه هستند.


حوزه منادی عدالت و دانشگاه منادی آزادی است


عضوشورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: برخی تلاش می‌کنند بگویند حوزه منادی عدالت و دانشگاه منادی آزادی است؛ در صورتی که هر دوی این موضوعات باید در کنار یکدیگر در هر دو نهاد حوزه و دانشگاه شکل بگیرد.


حجت الاسلام محمدیان بااشاره به اینکه دستاوردهای علمی باعث سربلندی کشور شده است، ادامه داد: ولی خود بزرگ بینی در این حوزه سبب می‌شود که انسان مغرور شود و به دین خدا ستم کند بنابراین از دانش خود بهره‌ای نمی‌برد.


وحدت حوزه و دانشگاه از ابتدای انقلاب مطرح شده است


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها رهبری در دانشگاه‌ ها با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه از ابتدای انقلاب مطرح شده است؛ تصریح کرد: بعضی شخصیت‌ها به عنوان نماد این عنوان شدند ولی امروز پس از 33 سال این وحدت در فصل وسیعی شکل گرفته است.


حجت الاسلام محمدیان در عین حال یادآور شد: تعامل همکاری بین این دو نهاد به خصوص در علوم انسانی در حال شکل گیری است و دانشگاه نیز در این مورد بسیار فعال است به طوری که فتنه سیاسی سال 88 که پیچیده‌ترین موضوع سیاسی پس از انقلاب بود در دانشگاه‌ها به خوبی مدیریت شد.


نگاه جهادی به علم نیز از ارتباط بین این دو نهاد شکل گرفته است


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها یادآور شد:  روحیه استکبار ستیزی مبارزه با ظلم و نظام سلطه مورد توجه دو بخش حوزه و دانشگاه است. پدید آمدن نگاه جهادی به علم نیز از ارتباط بین این دو نهاد شکل گرفته است.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در حال حاضر شناخت حوزویان از دانشگاه بیشتر از دانشگاهیان نسبت به حوزویان است، ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌ها وجود دارد که دانشگاه‌ها باید از آنها استفاده کنند و باید قطب‌های علمی مشترک صورت بگیرد.


حجت الاسلام محمدیان در پایان تصریح کرد: در بحث علوم انسانی اگر بخواهیم به نتیجه‌ای در تحول علوم انسانی در 10 سال آینده برسیم، شرط آن است که اساتید علوم انسانی را به کار بگیریم و پروژه‌های بزرگ را خورد کرده و به هر استادی پروژه‌ای را معرفی کنیم تا به نظریه پردازی برسیم


نظر شما :