وزیر علوم : حماسه ۹ دی ، حماسه ای ملی با هدف اسلام خواهی بود(۱۶-۱۰-۹۱)

۱۶ دی ۱۳۹۱ | ۰۹:۴۶ کد : ۱۵۱۵۴ اینترنت
تعداد بازدید:۶۷۳
دکتر کامران دانشجو در جلسه شورای معاونین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه نهم دی، سالروز حماسه غیرت دینی مردم است گفت: نهم دی ماه نماد حماسه حضور یکپارچه ملت مسلمان ایران در دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی و تجلی گاه وحدت مردم مسلمان و روز یاس دشمنان خارجی و رسوایی فتنه گران و عبرت فریب خوردگان داخلی است.

وزیر علوم تاکید کرد : حماسه 9 دی مربوط به حزب ، جناح یا صنف خاصی نبود بلکه حماسه ای ملی با هدف اسلام خواهی و دفاع از کیان ولایت بود و همه اقشار مردم از جمله جامعه دانشگاهی کشور در خلق آن دخیل و نقش آفرین بودند
دکتر دانشجو با اشاره به اینکه در ایام فتنه همانند دوران جنگ تحمیلی همه جبهه باطل از انگلیس، آمریکا ، اسرائیل ، منافقین سلطنت طلب ، بهائیان و...  جمع شدند تا نظام جمهوری اسلامی را کنار بگذارند ، گفت: حماسه 9 دی ، قیام ملت ایران علیه همه طاغوت بود و سالروز به رخ کشیدن بصیرت مردم به روی کسانی است که چنان در خواب و خوش خیالی فرورفته بودند که این همه تلاش های دشمنان مختلف اسلام و انقلاب  اسلامی آنها را بیدار نکرد
وزیر علوم با اشاره به اینکه عده ای نه تنها آزادگی اعلام برائت از فتنه گران را نداشتند بلکه حاضر نشدند حتی یکبار کلمه فتنه را بکار ببرند و آنوقت خود را دلسوز مردم می دانند  در حالیکه فتنه گران با هلهله و آشوب به باورها و اعتقادات مردم در عاشورای حسینی اهانت کردند.
دکتر دانشجو انجام پژوهش های علمی برای شناخت ریشه های فتنه وحماسه 9 دی را ضروری دانست و گفت استادان و دانشجویان و بویژه رشته های مرتبط با علوم اجتماعی به عنوان افسران و پیشگامان جنگ نرم این حماسه تاریخی را از منظر علمی تحلیل و چگونگی وقوع و آثار آن را برای مردم تبیین نماید.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم در این جلسه گزارشی از طرح پیشنهادی در زمینه الگوی نوین مطالعات و سیاستگزاری در تحولات فرهنگی مطرح شد و مقرر گردید معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم نسبت به پیگیری اقدام کند. همچنین فرایند ارزیابی جامع فرهنگی دانشگاههای دولتی و گزارش اقدامات انجام شده در این زمینه توسط دکتر خواجه سروی معاون فرهنگی اجتماعی ارائه گردید.
ارائه گزارش نظارت ، سیاست گذاری و برنامه ریزی جهت موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی توسط سرپرست مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی دستور کار دیگر شورای معاونین وزارت علوم بود که مقرر گردید با هماهنگی معاونت های پژوهش و فناوری ، فرهنگی و اجتماعی و آموزشی جمع بندی نهایی به عمل آید.


نظر شما :