مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه کاشان:جامعه بدون ولایت وامام محکوم به مرگ است(۳-۱۱-۹۱)

۰۳ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۱ کد : ۱۵۱۶۹ نهاد
تعداد بازدید:۶۶۳
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان روز دوشنبه در جمع نماز گزاران مسجد دانشگاه در تفسیر آیه ۱۲۲ سوره انعام باطرح سوال در رابطه با اینکه حیات و مردن از نگاه قرآن چیست؟ به نکاتی پیرامون این آیه اشاره کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان در جمع دانشجویان در تفسیر این آیه بیان داشتند:در نگاه مادی و علم پزشکی اینکه قلب ومغز به درستی کارکنند میگویند انسان زنده است ولی چون انسان موجودی متفاوت است باید حیاتی غیر از این موارد داشته باشد . پس منظور از حیات چیست و چه ترجمانی دارد؟
خادمیان در ادامه افزودند: در فرهنگ قرآنی زنده بودن به این معنا که گفته شد نیست وحتی متفاوت از آن است.قرآن در رابطه با مقام شهدا می فرماید: "بل احیاءعند ربهم یرزقون " شهدا کسانی هستند که حیات طیبه دارند.نگاه قرآن از نظر معناشناسی راجع به واژه حیات متفاوت است. ظاهر آیه این است که آیا کسی که مرده است زنده می کنیم؟یعنی اینکه به عنایت خداوند زنده می شود؟
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه افزودند: معنای حقیقی آن است که زندگی ومعنای حیاتی که در مکتب قرآن مطرح است نور هدایت است. امام باقر(علیه السلام) در حدیثی در تفسیر این آیه می فرمایند: مرده کسی است که درک ومعرفت ندارد.حال این سوال مطرح می شود که پس تکلیف خیلی از کفار که بعضی از علوم را میدانند چه می شود؟درجواب باید گفت منظور از معرفت،معرفت به امام است .رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم)می فرمایند: "من لم یعرف امام زمانه مات میتۀ جاهلیۀ " هرکسی بمیرد درحالی که امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.
خادمیان افزودند:جامعه ، خانواده و هر انسانی که امام ندارد مثل مرده متحرک است و همینطور جامعه بدون ولایت وامام محکوم به مرگ است .ایشان در رابطه با انتخابات و فضای آن متذکر شدند:انتخاباتی که ولایت و هدایت الهی و امام شناسی در آن جایگاه معنایی نداشته باشد جامعه و کشور را به سوی مرگ می کشاند . سقیفه از جمله مواردی است که امام در آن معنا پیدانکرد و جامعه اسلامی که پیامبراکرم (صلی الله و علیه وآله وسلم )تشکیل داده دچار مرگ فرهنگی معرض شد و از هم پاشیده شد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پایان افزودند:خیلی ها می خواهنددر ایران جامعه اسلامی باشد ولی بدون ارتباط با امام و ولایت و رهبر. به گفته قرآن هرکس در هرپست و مقامی که دارد ولایت پذیر نباشد مردگی را تجربه می کند.این روزها جریان فکری منهای امامت و ولایت در حال فعالیت است که باید مراقب آن بود.


نظر شما :