حوزه علوم اسلامی دردانشگاه علم را با اخلاق همراه می کند(۵-۱۱-۹۱)

۰۵ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۳:۳۲ کد : ۱۵۱۷۷ نهاد
تعداد بازدید:۷۲۰
تنها راه دریافت اسلام ناب علما وحوزه های علمیه هستند. رئیس دانشگاه کاشان در نشست افتتاحیه ترم جدید حوزه علوم اسلامی اظهار داشت در جهان معاصر با بحرانهای اخلاق ومعنویت و بحران مدیریت روبرو هستیم.

رئیس دانشگاه کاشان در نشست افتتاحیه ترم جدید حوزه علوم اسلامی اظهار داشت در جهان معاصر با بحرانهای اخلاق ومعنویت و بحران مدیریت روبرو هستیم.با رصد رسانه ها و آمار منتشر شده در جهان موضوعی که بشر را رنج می دهد کمبود اخلاق و معنویت است . ما باداشتن فرهنگ غنی اسلام و منبع متصل به وحی و توسل وتمسک به آن می توانیم هم به خود وهم به دیگران یاری رسانیم .
دکتر عباس کتابی در جمع دانش پژوهان جدیدالورود حوزه علوم اسلامی افزود : درکنار علم باید اخلاق هم باشد . وی با اشاره به اینکه تنها راه دریافت اسلام ناب علما وحوزه های علمیه هستند گفتنداگر اسلام را از غیر حوزه بگیریم راه را به بیراهه رفتیم .
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به عنوان دیگر سخنران این نشست گفت : همانطور که رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) فرمودند : دانشگاه مبدأ تحولات است ، برای تحقق این رسالت نیاز به حضور فعال و موثر حوزه در دانشگاه است .

حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان افزود : برای تحقق تمدن اسلامی و الگو بودن مردم سالاری دینی در جهان نیازمند دانشگاه دینی و اسلامی هستیم . دانشجویان باید عمیق تر از کلاس های معارف دانشگاه به تحقیق در دین و علوم اسلامی بپردازند. و این می تواند در حوزه علوم اسلامی دانشگاه تحقق پیداکند. با توجه به اینکه دانشگاهها بستر تعالی همه ابعاد جامعه می باشند مسلما مباحث مختلفی همچون گروه معارف و جلسات فرهنگی ، نمازهای جماعت، اعتکاف و کارگاههای فعالین فرهنگی و ... گرچه بسیار ارزشمند است اما نیاز به کار عمیق تر و معرفت افزایی دینی وسیع تر و دقیق تر دیده می شود که حوزه علوم اسلامی به دنبال اجرایی کردن این مساله در دانشگاهها تاسیس شده است.
وجود اخلاص در همه لحظات یک دانشجوی متعهد همراه با حضور در حوزه علوم اسلامی می تواند مسیر تعالی زندگی دانشجویی را هموار کند .

وی در پایان با تأکید به اینکه نباید وضعیت دانشگاه به مسیر قهقرایی خود در قبل از انقلاب برگردد تصریح کرد اهداف حوزه علوم اسلامی ایجاد خلوص و تقویت دین باوری در فضای دانشگاه است.

نشست افتتاحیه ترم جدید حوزه علوم اسلامی با حضور فعال معاونت فرهنگی، معاونت دانشجویی و اساتید حوزه علوم اسلامی دانشگاه روز چهارشنبه با حضور 150نفر از جدیدالورودان و دین پژوهان در تالار آزادی برگزار شد . در آخر از متقاضیان ترم جدید آزمون ورودی کتبی گرفته شد .

حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کاشان در دو بخش حضوری و مجازی بهمن 88 شروع به فعالیت نمود در بخش حضوری 150 دین پژوه و در بخش مجازی 50 دین پژوه حضور دارند. دین پژوهان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در 6 ترم تحصیلی، در مجموع قریب به 70 واحد درسی را با عناوینی چون ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، کلام اسلامی و اعتقادات با رویکرد جدید کلامی، فقه و احکام اسلامی، معارف قرآن، جریان شناسی، تاریخ تحلیلی سیاسی اسلام و سیره معصومین علیهم السلام و اخلاق اسلامی نزد اساتید متخلق حوزه و دانشگاه در محیطی سرشار از صفا و معنویت، می گذرانند و در کنار آنها با دروس پایه برای ورود به معارف مکتب اهل البیت علیهم السلام مانند صرف، نحو، منطق، اصول فقه آشنا می‌شوند.


نظر شما :