سبک زندگی رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم) نجات بخش بشر است.(۷-۱۱-۹۱)

۰۸ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۷:۳۰ کد : ۱۵۱۷۸ نهاد
تعداد بازدید:۶۸۵
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در جلسه تفسیر این هفته ضمن تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت محمد مصطفی (ص) وپیشوای ششم شیعیان حضرت امام جعفر صادق (ع) با اشاره به آیه ۲۱ سوره احزاب " لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَة"ٌبیان فرمودند: خداوند با حکمت ودقت و حفظ مصلحت بشری تکلیفی را برای انسان معین ساخته وآن این است که اگر انسان بخواهد زندگی متعادلی داشته باشد باید بتواند خود رابا مکتب نبوی مطابقت دهد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در جلسه تفسیر این هفته ضمن تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت محمد مصطفی (ص) وپیشوای ششم شیعیان حضرت امام جعفر صادق (ع) با اشاره به آیه 21 سوره احزاب " لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَة"ٌبیان فرمودند: خداوند با حکمت ودقت و حفظ مصلحت بشری تکلیفی را برای انسان معین ساخته وآن این است که اگر انسان بخواهد زندگی متعادلی داشته باشد باید بتواند خود رابا مکتب نبوی مطابقت دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان در جمع دانشگاهیان دانشگاه کاشان افزودند:چقدر ماتوانستیم خود را با این مصلحت وحکمت خدایی تطبیق دهیم ؟آیا توانسته ایم در برخورد با اطرافیان خود از جمله همسر،همکار، استاد ودانشجو خود را به اخلاق نبوی نزدیک سازیم ؟در گمانها وظنیات خود که در درون ما رخ می دهد چقدر توانستیم خود را نزدیک سازیم ؟

وی با اشاره به اینکه نسبت به دیگران ظن وگمان بد نبرید افزودند: این ظن و گمان گناه محسوب می شود.إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ
از جمله مواردی که در سبک زندگی پیامبر (ص) الگوست خوش بینی و حسن ظن نسبت به همه مردم است . و همچنین آیه" انک لعلی خلق عظیم" در خصوص آن حضرت نازل شده است.به همین خاطر هم پیامبر اکرم (ص) در قرآن به عنوان اسوه حسنه معرفی شده است .

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در ادامه ابراز داشتند: جامعه ،همه سیاسیون ومجریان وعوام مردم نیاز دارند تا به سبک زندگی پیامبر (ص) پناه بیاورند .بزرگترین ظلمی که رسانه های استکبار به بشریت کرده اند این است که وجود مبارک رسول اکرم این گوهر زیبای خلقت بشری را جور دیگری جلوه داده اند .

وی درپایان افزود: جامعه ما نیاز به اخلاق در تمام زمینه های اقتصادی ،سیاسی، اجتماعی ،دینی و ... دارد. سبک زندگی بشر بایستی سبک زندگی محمدی ونبوی شود تا نجات بخش بشر باشد .


نظر شما :