وزیر آموزش و پرورش: اساس هستی و توسعه کشور بر تربیت است(۱۵-۱۱-۹۱)

۱۵ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۵۱۸۵ دانشگاه
تعداد بازدید:۵۱۳
وزیر آموزش و پرورش گفت: اساس هستی و عالم و توسعه کشور بر مبنای تربیت است.

دکتر حاجی بابایی، در همایش سند تحول بنیادین در تالار فیض دانشگاه کاشان افزود: اگر تربیت نبود پیامبری حضرت محمد(ص) نبود و امامت شکل نمی گرفت.

وی تحول بنیادین در تربیت را لازم دانست و اظهار داشت: بایستی اساس و اصول تربیت را جستجو کرد و به دنبال او حرکت کرد.


 

وی خاطر نشان کرد: با تربیت اصولی و صحیح، شهر و جامعه و کشوری توسعه یافته شکل می گیرد و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و منکرات کاهش و معروفات افزایش می یابد.

وزیر آموزش و پرورش، افتخار شهر کاشان را به دلیل پیشینه فرهنگی آن دانست و افزود: این شهر، مثبت و تعریف شدنی است که  در طول تاریخ بزرگان و عالمانی در خود پرورانده است که هرکدام از آنها افتخار آفرین برای ایران اسلامی هستند.

وی، با تاکید بر اینکه جای تربیت در آموزش و پرورش است اظهار داشت: میزان بینش و نگرش و رشد هر مسئولی به اندازه نگاه و فهم او به آموزش و پرورش است.

حاجی بابایی تصریح کرد:هر چقدر آموزش و پرورش را بیشتر بفهمیم نیروی انسانی بهتری را می توان در جامعه تربیت کرد.

وی، تحول بنیادین در آموزش و پرورش را اساسی دانست و افزود: آنچه مهم است مبناهاست و برخی بنیان ها و زاویه دید و نگاه ها در آموزش و پرورش را بایستی تغییر داد.

وزیر آموزش و پرورش تحول بنیادین در آموزش و پرورش را خیلی مهم تر از هدفمند کردن یارانه ها برشمرد و اظهار داشت: اگر تحول در فرهنگ انجام پذیرد دیگر مشکل اقتصادی باقی نمی ماند و مشکل اجتماعی پیش نمی آید.


نظر شما :