انقلاب اسلامی زمینه ساز برپایی حکومت عدل الهی است .(۱۵-۱۱-۹۱)

۱۵ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۸:۰۸ کد : ۱۵۱۹۳ نهاد
تعداد بازدید:۷۴۰
حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان در جمع دانشگاهیان دانشگاه کاشان افزود: آیا می شود قرآن که "تبیان لکل شی"  است از پدیده ای مثل انقلاب اسلامی  سخن نگفته باشد ؟آیا می شود از نگاه قرآن به انقلاب اسلامی پرداخت ؟

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در جلسه تفسیر این هفته ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر ،دهه نور ودهه رشدوتعالی جهان تشیع بیان داشتند که تاکنون انقلاب اسلامی از نگاههای متفاوتی بررسی شده است که ازجمله آن نگاه قرآن به این موضوع است.

حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان در جمع دانشگاهیان دانشگاه کاشان افزود: آیا می شود قرآن که "تبیان لکل شی" است از پدیده ای مثل انقلاب اسلامی سخن نگفته باشد ؟آیا می شود از نگاه قرآن به انقلاب اسلامی پرداخت ؟ آیا در روایات وکلام معصومین به این حرکت عظیم اشاره شده است؟چطور می شود 1400 سال قبل قرآن نازل شده باشد و واقعه ای در عصر حاضر اتفاق افتاده باشد؟

وی در ادامه با اشاره به آیه 5 سوره اسراء " فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولی‏ بَأْسٍ شَدیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ وَ کانَ وَعْداً مَفْعُول "افزود: فردی خدمت امام باقر(ع) رسید واین آیه را تلاوت کردو از امام سوال کرد : یابن رسوالله منظور ازاین قومی که عبادالله هستند ودر تاریخ قدرت دارند کیانند.
حضرت فرمودند: آنها اهل قم هستند .
ایشان با اشاره به فرارسیدن ایام حضور حضرت معصومه (س) در قم گفتند: منظور از قم در روایات شهر قم نیست بلکه در بعضی روایات به ایران اشاره شده است و به نظر می رسد منظور جغرافیای منطقه ای وزمینی نیست بلکه جغرافیای فکری است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در ادامه ابراز داشتند: می توان گفت انسانهایی که به کمک روایات در قرآن به آنها اشاره شده است در آخرالزمان می آیند ، انقلاب برپا می کنندو انقلابیونی که همیشه همراه آنها بوده اند هیچ گاه در عقیده خود دچار لغزش نمی شوند . جنگ ، تحریم ها ومشکلات اقتصادی هیچ گاه نمی تواند آنها را را ازرسیدن هدف مقدسی که دارند به عقب برگرداند.

حاج آقا خادمیان گفتند: این گروه طبق روایتی از پیامبر:"یَخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَیُوَطِّئونَ لِلمَهدِیِّ سُلطانَهُ " که شیعه وسنی هر دو هم آن را نقل می کنند از مشرق زمین قیام میکنند (در روایت منظور از مشرق زمین همان ایران است ) و هدفشان این است که زمینه سازی حکومت عدل الهی را انجام دهند. وی با اشاره به اینکه تمام دپارتمان های غرب ویهود تلاش خود رابه کار بسته اند تا انقلاب به آرمان اصلی خود نرسد، از دانشجویان وهمه نخبگان دانشگاهی خواستند تا نگاه تازه ای به این انقلاب و دستاوردهای آن داشته باشند وبتوانند نهال این انقلاب را با حرکت به سمت تولید علم بارور سازند.

وی در پایان بیان کرد: به نظر میرسد طبق این بحث افرادی که میخواهند با مشکل آفرینی همچون احتکار و گران فروشی جلوی حرکت این انقلاب را بگیرند درواقع از حرکت به سمت زمینه سازی ظهور حضرت مهدی (عج) خودداری کرده اند.


نظر شما :