معاون وزارت علوم: دانشگاه کاشان پیشتاز و رتبه نخست جذب خیرین آموزش عالی است(۱۸-۱۱-۹۱)

۱۸ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۸:۴۱ کد : ۱۵۲۰۷ دانشگاه
تعداد بازدید:۵۷۶
 معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه کاشان پیشتاز و رتبه نخست جذب خیرین آموزش عالی را در کشور دارد.

دکتر علی اکبر متکان، در مراسم افتتاح طرح های عمرانی دانشگاه کاشان، تعداد خیرین این دانشگاه را حدود 30 نفر برشمرد و افزود: با حمایت خیرین حدود 25 هزار مترمربع فضای آموزشی با اعتبار 40 میلیارد تومان ساخته و در دست احداث است.

وی، با اشاره به اینکه در سطح کشور 220 خیر آموزش عالی وجود دارد اظهار داشت: خیرین 180 میلیارد ریال سال 91 ،  در آموزش عالی کشور سرمایه گذاری کرده اند.

دکتر متکان، به برگزاری یادمان خیرین آموزش عالی در این دانشگاه تاکید کرد و افزود: یادمان خیرین دانشگاه ساز در دانشگاه کاشان بعنوان دانشگاه پیشرو می تواند به عنوان میراث گذشتگان برای آیندگان بر جای بماند.

معاون اداری مالی وزارت علوم، به برگزاری نشست روسای دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: در این نشست  تاسیس جامعه خیرین دانشگاه ساز به پیشنهاد وزیر علوم تحقیقات و فناوری صادر و اینکه در کلیه دانشگاه ها ی کشور حضور یکی از خیرین در هیات امنا ضروری است. 

دکتر متکان خاطر نشان کرد: حضور خیرین در هیات امنا دانشگاه ها درراستای سیاستگذاری و پیشرفت دانشگاه ها مثمرثمر است.

وی، حضور خیرین در دولت دهم را حایز اهمیت دانست و افزود: پیش از دولت دهم حضور خیرین در آموزش عالی به صورت خودجوش و اندک بود و در حال حاضر حضور خیرین بیشتر و با تشکیل کمیته خیرین وزارت علوم، حضور خیرین سامان دهی شده است.

معاون اداری مالی و مدیر منابع وزارت علوم، به توسعه علمی دانشگاه کاشان در بین دانشگاه های کشور اشاره کرد و یادآورشد: توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی نسبت به رشته های کارشناسی این دانشگاه، امیدی برای کارهای تحقیقاتی و توسعه علمی این دانشگاه است.

دکتر متکان، با اشاره به اینکه رییس این دانشگاه نیز، جزء 10 رییس برتر دانشگاه های کشور است ابراز امیدواری کرد: تا با تلاش بیشتر و سند چشم انداز 1404  که این دانشگاه تدوین کرده است، بتواند هرچه زودتر در ردیف پنج دانشگاه برتر کشور قرار گیرد.


نظر شما :