متن میثاق‌نامه دانشگاهیان ایران اسلامی با آرمان‌های حضرت امام(ره)(۲۳-۱۱-۹۱)

۲۳ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۶:۲۹ کد : ۱۵۲۱۶ اینترنت
تعداد بازدید:۱۰۲۳
تجدید میثاق‌ دانشگاهیان با آرمان‌های حضرت امام(ره)

دانشگاهیان وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، دانشگاه آزاد و مسولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،با آرمان‌های حضرت امام(ره) تجدید بیعت کردند.

 متن میثاق‌نامه دانشگاهیان ایران اسلامی با آرمان‌های حضرت امام(ره) به این شرح است: «در آستانه سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که به حق معجزه بزرگ تاریخ معاصر شناخته می‌شود، قرار داریم. این انقلاب که بر پایه سه رکن اساسی توحید‌مداری، ‌مشارکت مردمی و رهبری داهیانه امام خمینی(ره) به پیروزی رسید، امیدهای زیادی در دل و اندیشه مسلمانان برای احیای فرهنگ و تمدن اسلامی ایجاد نمود و ملت ایران با خیزش خود پیام خودباوری، ‌استقلال‌طلبی، معنویت خواهی و ظلم‌ستیزی را به گوش جهانیان رساند، انقلاب اسلامی ایران تمامی محاسبات مبتنی بر توازن قوا در جهان را که نتیجه قرن‌ها استعمار، استبداد و استثمار در پناه ذخایر عظیم تسلیحاتی شرق و غرب بود، در هم پیچید و افق جدیدی فراروی ملت‌های جهان پدید آورد.


اکنون که صبر و استقامت ملت بزرگ ایران در پاسداری از اسلام و صیانت از مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد چهارمین دهه از حیات خویش شده است "مردم سالاری دینی" به عنوان یک الگوی نمونه با تکیه بر حق حاکمیت الهی چون خورشیدی بر تحولات اخیر در جهان می‌درخشد و کارآمدی و الهام‌بخشی نظام جمهوری اسلامی هر روز در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و علمی رخ نشان می‌دهد.


در طلیعه سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای پاسداشت ارزش‌های الهی نظام مقدس جمهوری اسلامی، جمع حاضر به نمایندگی از طرف جامعه دانشگاهی کشور ضمن استعانت از درگاه خداوند متعال، با روح ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و جانشین خلف او حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تجدید میثاق نموده و اعلام می‌دارد:


1- اعتقاد به توحید، نبوت، معاد، ‌عدل و امامت و حفظ کرامت انسان‌ها و خواسته‌ها و آرای مردم و اصل ولایت مطلقه فقیه و قانونمندی را پایه‌های اصلی برقراری و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌دانیم و از نظام مقدس جموری اسلامی و ارکان آن به ویژه قانون اساسی دفاع نموده و مرزبندی با دشمنان نظام اسلامی را با انگیزه الهی ضروری می‌دانیم و از آرمان‌های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) حمایت می‌نماییم.


2- ولایت فقیه را استمرار حرکت انبیاء و تداوم راه امامان معصوم(ع) و رمز احیای جهان اسلام دانسته و به اصل ولایت مطلقه فقیه اعتقاد و التزام داشته و از ولایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر فرزانه و عزیز نظام مقدس جمهوری اسلامی با جان و دل حمایت می‌کنیم.


3- با اذعان به الهام‌گیری انقلاب‌های منطقه و بیداری و خیزش‌ملت های مسلمان از انقلاب اسلامی ایران و آرمان‌ها و اندیشه‌های خمینی کبیر، این نهضت عظیم جهانی را وعده الهی دانسته و حمایت جامع دانشگاهیان ایران را از بیداری ملت‌ها در سراسر جهان به ویژه در منطقه خاورمیانه عربی اعلام می‌داریم.


4- با عنایت به رهنمودهای حضرت امام(ره) و تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر اسلامی شدن دانشگاه‌ها اعلام می‌داریم، ما دانشگاهیان از تمام توان خویش به منظور تحقق آرمان دانشگاه اسلامی و زدودن زنگار اندیشه‌ها و انگاره‌های مادی‌گرایانه غربی از عرصه علم بهره خواهیم گرفت و به استمرار نهضت علمی و جنبش نرم‌افزاری همت خواهیم گمارد.


5- با توجه به نامگذاری سال 1391 به سال"تولید ملی وحمایت از کار وسرمایه ایرانی"و همچنین تحریمهای همه جانبه استکبار جهانی علیه ملت ایران،جامعه دانشگاهی ایران اسلامی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، وظایف و رسالت خود را به منظور بسترسازی جهت تحقق اقتصاد مقاومتی ،رشد روزافزون وخودکفایی تولید داخلی ، نهادینه سازی فرهنگ مصرف تولیدات بومی در کشور ، ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان و استمرار جهاد اقتصادی ایفا خواهیم نمود.


6- با عنایت به کسب رتبه اول علمی در منطقه و رتبه شانزدهم در دنیا که علیرغم فشارها و تحریم های اقتصادی، با همت دانشمندان جوان کشور حاصل شده، ما دانشگاهیان ایران اسلامی با خدای خویش عهد می‌بندیم راه پرافتخار شهیدان جهاد علمی در فتح قله‌های دانش را ادامه دهیم و تا پای جان در مسیر کمال و تعالی میهن اسلامی‌مان استوار و پابرجا بمانیم.


7- ما دانشگاهیان ایران اسلامی باپیروی از تعالیم تابناک اسلام ناب و نصب العین قرار دادن فرمایشات زعیم عالیقدر انقلاب، سبک زندگی اسلامی را وجهه همت خود قرار داده و می کوشیم تاباتمسک به ایمان اسلامی وایجاد الگویی موفق از تلفیق علم و دین، فضایی را در دانشگاه‌ها ایجاد نماییم،تا شاهد رشد و بالندگی هرچه بیشتر ایرانی اسلامی در جهان باشیم.


8- ما دانشگاهیان این سرزمین ضمن توجه به احیای اندیشه دینی،تربیتی و فرهنگی در دانشگاه، متعهد میشویم از تمامی اصول تفکر اسلام ناب دفاع نموده وضمن مبارزه باهرگونه کجروی اخلاقی،اجتماعی وفرهنگی که به نظام اسلامی ‌آسیب میرساند درتحقق ایرانی سربلند و آباد و برای ایجاد جهانی پر از امید، معنویت،خداپرستی و عقلانیت کوشش نماییم.


9- با توجه به ریاست دولت جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد، از دولتمردان ومجموعه دستگاه دیپلماسی کشور می خواهیم با بهره مندی از این فرصت، زمینه آشنایی هرچه بیشتر اعضای جنبش با نهضت امام خمینی(ره) و راه روشن ایشان فراهم آورده و از این ظرفیت جهت پیشرفت کشور در همه زمینه ها نهایت استفاده را بنمایند.


10- در فاصله چند ماه باقیمانده تا برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، جامعه دانشگاهیان وظیفه خود را بصیرت‌افزایی،پرهیز از جنجال‌های مخرب سیاسی و دعوت به مشارکت فعال و حداکثری ملت در انتخابات می‌داند و هوشیارانه ودر راستای دشمن‌شناسی و دفع توطئه‌های دشمن تلاش خواهد کرد.


11- در پایان ما دانشگاهیان ایران اسلامی اعم از دانشجویان، اساتید،تشکلهای دانشجویی و کارمندان، رسالت اصلی خود را ایجاد جبهه علمی و فرهنگی در مقابله با تهاجم همه جانبه دشمنان، بصیرت افزایی، تحقق آرمان‌های جنبش نرم‌افزاری و نهضت تولید علم، پرورش نخبگان علمی و فرهنگی و بسترسازی به منظور تاسیس دانشگاه تمدن ساز اسلامی- ایرانی می‌دانیم و در مسیر تحقق این آرمان‌های مقدس، از تمام سرمایه‌های خود بهره خواهیم گرفت.


نظر شما :