مسئولین کشور نباید با بی اخلاقی های خود موجبات خوشحالی دشمن رافراهم کنند(۲۹-۱۱-۹۱)

۲۹ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۸:۲۳ کد : ۱۵۲۳۰ نهاد
تعداد بازدید:۷۵۸
حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان در جمع دانشگاهیان دانشگاه کاشان افزود: این چطور صحبت کردن در مجلس شورای اسلامی است که اخلاق را زیر سوال می برد و موجبات خوشحالی دشمن رافراهم می کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در جلسه تفسیر این هفته افزود:
خداوند در آیه 105 سوره انبیاء می فرماید: " وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ " هرجا که خداوند یک چیز مهم را می خواهد بیان کند از واژه کتب استفاده می کند وبه وسیله آن شدت یقین وقطعیت را بیان می کند.آن مطلب مهم عبارت است از اینکه ، این زمین وآخرالزمان آن وصل می شود به حکومتی به نام حکومت صالحان ومتدینان.اگربتوانیم راحت باور کنیم که آخر دنیا چه می شود یقینا روح واندیشه وفکرمان عوض می شود. و در این آیه دو ویزگی را تأکید می کند :1. این ها بندگان خداهستند. 2. اینها انسانها خوب وصالحی هستند . جامعه ای میتواند صالح بپروراند که خود صالح باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان بیان داشتند: در حکومت امام زمان (عج) بندگان خدا به دنبال این نیستند که بگویند خودم ، فکرم ، نظرم بلکه می گویند آنچه نظر خداست. درغیراینصوت نمیتوان ادعای بندگی کرد. بنده خداطوری صحبت نمی کند که صفا وصمیمیت و به نوعی زیبایی های اخلاق را درجامعه تهدیدکند.

ایشان بااشاره به صحبتهای مقام معظم رهبری در جمع مردم تبریز ، افزود: حکومت انقلاب اسلامی زمینه ساز حکومت امام زمان (عج) است ویژگی آن این است که بنده خدا واهل صلح وصلاح باشند. این چطور صحبت کردن در مجلس شورای اسلامی است که اخلاق را زیر سوال می بردوبه قول مقام معظم رهبری هردو طرف اشکالاتی داشتند که باید اصلاح کنند .آقابه نوعی با تهدید صحبت کردند وفرمودند :چرا ماباید به جایی برسیم که موجبات خوشحالی دشمنان رافراهم کنیم. وفرمودند فعلانصیحت میکنم.

وی درادامه یادآور شدند: اگر ما جامعه منتظر هستیم باید باور کنیم حکومت ولایت فقیه پرتو حکومت امام زمان (عج) است .اگرولایت فقیه راقبول نداشته باشیم هیچ گاه نخواهیم توانست ولایت امام زمان (عج) راقبول کنیم واین فقط با زبان وشعار درست نمی شودکه بگوییم منتظرهستیم بلکه باید در رفتار وگفتار ودل واندیشه هم کاری نکنیم که دل امام زمان (عج) را ناراحت کنیم. البته مقام معظم رهبری با هوشمندی کامل با توجه به نصیحتی که به مجلس ورئیس جمهور فرمودند ، به نوعی به آنها تذکر دادند ولی ضربه نزدند.

حاج آقاخادمیان گفت: همه آنچه که بعداز ولایت پیغمبر اتفاق افتاد این بود که نتوانستند حضرت علی (ع) را به عنوان ولایت امام زمان خود در مرحله اجرایی حکومت قبول کنند. ماباید شاکر خداوند باشیم که چنین رهبری داریم که در وضعیتی که همه جامعه رابه سمت یأس وناامیدی حرکت می دهند اینچنین هوشمندانه آن را هدایت ورهبری می کند .

وی درپایان به قسمتی از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) اشاره کردند که فرمودند: : "توقع من از مسئولین این است که حال که رفتار دشمن شدت پیدا کرده است شماهم رفاقت هایتان را بیشتر کنید ،بیشتر باهم باشید." این به همه عناصر جامعه از تشکل های دانشجویی تا مسئولین دانشگاه و مسئولین مجلس ودولت باید این رفاقت وصمیمیت رابیشتر کنند . تقوا،صبرومیدان ندادن به احساسات سرکش ،ملاحظه مصالح کشور ، متمرکز کردن همه نیروها وتوان برای حل مشکلات کشور توقع ماست.

انشاءالله این تذکرات بتواند مورد پذیرش همه مسئولین نظام جمهوری اسلامی قرارگیرد.


نظر شما :