دیدار رئیس‌جمهور پاکستان با رهبر معظم انقلاب(۱۲-۱۲-۹۱)

۱۲ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۰:۲۴ کد : ۱۵۲۷۱ اینترنت
تعداد بازدید:۷۵۶
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهور پاکستان با ایشان، بسیاری از مشکلات امت اسلامی را مشکلاتی مصنوعی و تزریق‌شده از جانب دشمنان اسلام خواندند و تأکید کردند:


 احیای توانایی‌ها و استعدادهای انسانی، طبیعی و جغرافیایی دنیای اسلام، در حل این مشكلات تأثیر فراوانی خواهد داشت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تقویت و گسترش روابط كشورهای اسلامی را دومین عامل مهم حل دشواری‌های ملل مسلمان دانستند و خاطرنشان كردند: ایجاد اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی از اهداف مسلّم و برنامه‌ریزی‌شده‌ی صهیونیست‌ها و بقیه‌ی مستكبران است.
ایشان با اشاره به عمق و گستردگی روابط عاطفی و برادرانه‌ی ایران و پاكستان افزودند: ما اعتقاد جدی داریم كه ارتباطات اقتصادی، زیربنایی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی دو كشور باید تقویت شود.
رهبر انقلاب خط لوله‌ی گاز ایران و پاكستان را نمونه‌ی مهمی از همكاری‌های تهران–اسلام‌آباد خواندند و با اشاره به مخالفت‌ها و دشمنی‌هایی كه در قبال توسعه‌ی روابط دو كشور وجود دارد، افزودند: باید قاطعانه از این مخالفت‌ها عبور كرد.
ایشان دسترسی به یك منبع ایمن و پایدار انرژی را برای هر كشوری و از جمله پاكستان، در درجه‌ی اول اهمیت دانستند و افزودند: در این منطقه، جمهوری اسلامی تنها كشور برخوردار از منبع ایمن انرژی است و ما آماده‌ایم نیاز پاكستان را در این زمینه تأمین كنیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ایجاد اختلاف و تفرقه‌ی مذهبی در پاكستان را یك میكروب خارجی خطرناك خواندند و افزودند: كشتار مذهبی در پاكستان واقعاً تأسف‌بار است و باید با برخورد قاطعانه اجازه نداد این مسأله، وحدت ملی پاكستان را بر هم زند.
رهبر انقلاب با ابراز اطمینان به دولت پاكستان برای حل این مشكل افزودند: امیدواریم دولت شما در تحكیم وحدت مذهبی و قومی و پیشرفت پاكستان موفق باشد.

آقای آصف‌علی زرداری نیز با ابراز خرسندی فراوان از این دیدار تأكید كرد: عمیقاً به گسترش روابط دوجانبه اعتقاد داریم.
رئیس‌جمهور پاكستان گفت: تلاش بازیگران بین‌المللی و منطقه‌ای برای جلوگیری از تقویت روابط ایران و پاكستان، تلاشی شكست‌خورده است، زیرا ملت‌ها یادگرفته‌اند در مقابل دشمنان اسلام چگونه عمل كنند.
آقای آصف‌علی زرداری ایجاد جنگ داخلی را نقشه‌ی دشمنان پاكستان دانست و گفت: در پرتو دعاهای جناب‌عالی، نخواهیم گذاشت آنها این نقشه را اجرا كنند.

نظر شما :