رجعت بعد از ظهور مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و از ضروریات مذهب شیعه است .(۲۰-۱۲-۹۱)

۲۱ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۰:۰۵ کد : ۱۵۲۹۵ نهاد
تعداد بازدید:۶۳۹
از باورهای ویژة شیعیان، اعتقاد به رجعت و حیات مجدد افراد و گروه‌های خاص در پایان تاریخ و ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان درجلسه تفسیر این هفته به موضوع رجعت اشار ه شده در آیه 51 سوره غافرپرداختند. (إِنَّا لَنَنصُرُ رُسُلَنَا وَالَّذِینَ آمَنُوا فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَیَوْمَ یَقُومُ الأَشْهَادُ )

حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان گفت: رجعت درلغت از مادة «رجع» و اصل آن به معنای بازگشت است. در اندیشه شیعی رجعت یعنی یک بازگشت پس از مرگ و بعد از ظهور مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و آن، از ضروریات مذهب شیعه است که خداوند، همزمان با زمان ظهور مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف عده‌ای از بندگان صالح که محض در ایمان و عمل بوده‌اند و نیز عده‌ای از کفار و منافقان که در کفر و نفاق، سرآمد بوده‌اند بازمی گرداند.

ایشان در ادامه گفت: از باورهای ویژة شیعیان، اعتقاد به رجعت و حیات مجدد افراد و گروه‌های خاص در پایان تاریخ و ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است. رجعت، باوری است که مخالفان، با پرسش‌ها و شبهه‌ها فراوانی درصدد مخدوش جلوه دادن آن بر آمده‌اند؛ از این رو برای اثبات رجعت و نیز برای پاسخ‌گویی به شبهه‌ها و سؤالات مخالفان، پژوهشهای زیادی دربارة رجعت صورت پذیرفته است.

خادمیان در ادامه بیان کرد: بنا به فرموده امام صادق(ع) رجعت، عمومی نیست؛ بلکه مخصوص عده‌ای از مؤمنان خالص و کفار معاند است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه همچنین افزود: از برخی از روایات استنباط می شود که سر سلسله‌ رجعت‌کنندگان، انبیا، امامان معصوم علیهم السلام و اولین امامی که در زمان رجعت و پس از امام مهدی(علیه السلام) حکومت عدل جهانی را برعهده می‌گیرد، حضرت امام حسین(علیه السلام) است که سال‌های بسیار حکومت خواهد کرد.

حاج آقا خادمیان گفت: در عصر ظهور یک گروه از یاوران حکومت مهدى علیه السلام زنانى هستند که خداوند به برکت ظهور امام زمان علیه السلام آنها را زنده خواهد کرد و بار دیگر به دنیا رجعت نموده و در رکاب حضرت مهدى علیه السلام قرار خواهند گرفت . برخى از نام و نشان از زنده شدنشان خبر داده شده و برخى دیگر فقط از آمدنشان سخن به میان آمده است .

ایشان در پایان افزود: زیارت جامعه کبیره، از نظر سند صحیح ترین زیارت ها و از نظر جایگاه برترین زیارت هاست که در این زیارت، به مسأله «رجعت» تصریح شده است .




نظر شما :