توسعه همکاری دانشگاه با صنعت لازمه توسعه اقتصادی است(۲۲-۱۲-۹۱)

۲۲ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۸:۲۴ کد : ۱۵۲۹۷ دانشگاه
تعداد بازدید:۶۷۳
سرپرست و رییس هیات مدیره شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ایران گفت: توسعه همکاری های علمی دانشگاهی و پژوهشی با صنعت لازمه توسعه اقتصادی و رشد و شکوفایی کشور است.

مهندس جوکار، در بازدید از دانشگاه کاشان، به توانمندیهای علمی پژوهشی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: بسیاری از دانشگاه ها توانایی های فراوانی دارند که متاسفانه از صنعت مغفول مانده اند.

وی، به روز کردن تکنولوژی، برنامه ریزی و ارائه راهکارهای علمی را با توجه به نیازها لازم دانست و خاطر نشان کرد: پژوهش و تحقیقات دانشجویان بایستی در راستای رفع نیازها و کاربردی کردن علوم پیش برود.

جوکار، به شناسایی 290 دانش فنی عمده در حوزه پتروشیمی اشاره کرد و اظهار داشت: صدور دانش فنی و خدمات فنی و مهندسی از اولویت های بسیار مهم شرکت پژوهش و فناوری و از اهداف و برنامه های شرکت ملی صنایع پتروشیمی است که امیدواریم با تلاش و همت پژوهشگران و نخبگان دانشگاهی بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.

وی، از ایجاد چهارمین مرکز پژوهش و فناوری صنعت پتروشیمی در قطب انرژی عسلویه خبر داد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر مرکز پژوهش و فناوری صنعت پتروشیمی در تهران، ماهشهر و اراک فعالیت دارند.

جوکار گفت: پژوهش و فناوری، اساسی ترین گام در توسعه صنعتی و اقتصادی کشور به ویژه صنعت نفت است و در مسیر توسعه پایدار، بومی سازی یک اولویت استراتژیک به شمار می رود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان نیز در این نشست، به سرانه پژوهشی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: سرانه پژوهشی این دانشگاه جزء پنج تا 10 دانشگاه برتر کشور است.

دکتر مجید منعم زاده، ارتباط با صنعت را در راستای توسعه اقتصادی لازم دانست واظهار داشت: این دانشگاه سال گذشته در زمینه طرح های کاربردی ارتباط با صنعت رتبه پنجم را در بین دانشگاه های کشور کسب کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با امضاء تفاهم نامه همکاری بین این دانشگاه و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، فعالیت های پژوهشی این دانشگاه تبدیل به محصول شود.

همچنین پس از بازدید مهندس جوکار و هیات همراه از امکانات و توانمندیهای دانشگاه، توافقات لازم برای توسعه همکاریهای مشترک و تبدیل دانشگاه کاشان به قطب پژوهشی در حوزه های دارای قابلیت صورت گرفت.



نظر شما :