حجت‌الاسلام رنجبران:شوراهای قرآنی در دانشگاه‌های کشور تشکیل می‌شود(۲۷-۱۲-۹۱)

۲۷ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۸:۱۲ کد : ۱۵۳۰۵ اینترنت
تعداد بازدید:۱۲۶۲
معاون مطالعات راهبردی نهادهای مقام معظم رهبری در کشور از راه‌اندازی و تشکیل شوراهای قرآنی در دانشگاه‌های کشور جهت تحقق و پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری در امور قرآنی خبر داد.

شوراهای قرآنی در دانشگاه‌های كشور تشكيل می‌شود


حجت‌الاسلام داوود رنجبران، معاون مطالعات راهبردی نهادهای مقام معظم رهبری در كشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه فارس، با اشاره به فعاليت‌های قرآنی نهاد رهبری در دانشگاه‌های كشور گفت: نهاد نمايندگی ولی فقيه در دانشگاه‌ها با توجه به ضرورت فعاليت‌های قرآنی كه احساس می‌شد و همچنين علاقه‌ای كه هم دانشجويان و هم اساتيد نسبت به گسترش فعاليت‌های قرآنی دارند، راهبردهايی در‌نظر گرفته برای اينكه به چشم‌انداز مطلوب خود در حوزه مباحث قرآنی برسد.
وی افزود: يكی از بحث‌های اصلی ما در نهاد رهبری، ورود فعاليت‌های قرآنی به حوزه‌های آموزشی و پژوهشی است و تلاش می‌كنيم تا در حوزه‌های فعاليت‌های قرآنی كه در سطح دانشگاه‌ها وجود دارد، اين‌ موارد را به‌صورت ساختاری نهادينه كنيم.
حجت‌الاسلام رنجبران تصريح كرد: نكته بعدی پيگيری مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه مباحث قرآنی است كه فرمايشات و رهنمودهای معظم‌له در حوزه فعاليت‌های قرآنی قابليت برنامه‌ريزی‌های گسترده در سطح دانشگاه‌ها دارد.
اين مقام مسئول يكی از اقدامات انجام شده در جهت تحقق فرمايشات مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را،‌ راه‌اندازی شوراهای قرآنی ذكر كرد و گفت: اين شوراها جهت سازماندهی فعاليت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها شكل می‌گیرد.
وی با اشاره به ديگر فعاليت‌های قرآنی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها اظهار كرد: از جمله راهبردها و سياست‌های كلان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، تعميق و گسترش فعاليت‌های قرآنی است كه با شكل‌های مختلفی از قبيل گسترش كانون‌های قرآن و گروه‌هايی كه در زمينه فعاليت‌های قرآنی علاقه به فعاليت دارند را پيگيری می‌كنيم.
حجت‌‌الاسلام رنجبران با ابراز اميدواری از اينكه شوراهای قرآنی در سطح دانشگاه‌ها به‌‌زودی راه‌اندازی شود، گفت: با علاقه و مشاركت تمام دستگاه‌های مربوطه كه در سطح دانشگاه‌ها وجود دارد، خوشبختانه ارتباط خوبی بين فعالان قرآنی در آن‌ها می‌باشد و هم متوليان دانشگاه‌ها و معاونت‌های فرهنگی آنها و هم مسئولان ما در دفاتر مقام رهبری و كسانی‌كه در فضای بسيج فعاليت می‌كنند و همچنين گروه‌هايی كه علاقه‌مند به فعاليت‌های قرآنی هستند، در اين زمينه به‌صورت گسترده حضوری جدی‌‌تری دارند.
معاون مطالعات راهبردی نهادهای مقام معظم رهبری در كشور در پايان ابراز اميدواری كرد:‌ ‌اگر خداو‌ند توفيق دهد با اجرايی شدن اين رهنمودها و راهبردها اقدامات مؤثری جهت گسترش فعاليت‌های قرآنی در سطح دانشگاه‌های كشور صورت می‌گيرد.


نظر شما :