حجت الاسلام میرقریشی :انقلاب ما اولین انقلاب دینی بعد از رسول‌ا... است(۲۷-۱۲-۹۱)

۲۷ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۸:۱۵ کد : ۱۵۳۰۶ اینترنت
تعداد بازدید:۶۴۵
حجت‌الاسلام میرقریشی در نشست "بررسی مسائل سیاسی روز در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز اظهار کرد: جمع حاضر اگر مقداری مطالعه در تاریخ و برنامه‌های سیاسی داشته باشد، این احساس را به جدّ پیدا می‌کند که خداوند به دست امثال شما تحولات بنیادینی را در جهان آغاز کرده است.

انقلاب ما اولین انقلاب دینی بعد از رسول‌ا... است

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها (مأوا) حجت‌الاسلام و المسلمین مجید میرقریشی  در نشست "بررسی مسائل سیاسی روز که با حضور رؤسای دانشگاه ها و معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های آزاد استان تهران در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز برگزار شد؛ اظهار کرد: جمع حاضر اگر مقداری مطالعه در تاریخ و برنامه‌های سیاسی داشته باشد، این احساس را به جدّ پیدا می‌کند که خداوند به دست امثال شما تحولات بنیادینی را در جهان آغاز کرده است.
وی ادامه داد: ما امروز 34‌مین سال انقلاب‌مان را در حالی جشن گرفتیم که انقلاب ما اولین انقلاب دینی بعد از رسول‌ا... است. قبل از این انقلابی که بعد از 1400 سال به نام رسول‌ا... در جهان طنین افکن شد، هیچ انقلابی به نام خدا انجام نگرفت و این تنها از سرزمینِ اهل بیت است که صدای توحید بلند شده است.
حجت‌الاسلام قریشی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در عرض 30 سال بخش وسیعی از جهان را درنوردید و امروز شاهد هستیم که صدای انقلاب و عشق به این انقلاب فقط محدود در مرزها و جغرافیای ما نشده است.
وی ادامه داد: امروز امام در میان ما نیست تا ببیند شاهنشاهان جهان چگونه به ورطه نابودی افتاده‌اند و چگونه علیرغم مخالفت همه، متکبران و ظالمان دنیا هر روز دارند این حکومتها را تحویل ملتها می‌دهند.
قریشی یادآور شد: به هر حال ما در دورانی هستیم که هر روز داریم قدم به قدم جلو می‌رویم و عقب‌نشینی در کار این انقلاب نبوده است، در این 33 سال ما عقب ننشسته‌ایم. در هیچ زمانی، 8 سال بیش از 20 کشور دنیا دست به دست هم دادند این ملت را نابود کنند اما موفق نشدند.
وی گفت: در قضایای اسرای جنگی‌ مشکلی که با صدام در مبادله اسرا داشتیم این بود که نمی‌دانستیم این اسیران را باید به کجا و کدام کشور تحویل بدهیم. یعنی از چندین کشور در دنیا اسیر داشتیم. و به یک معنا ما یک جنگ بین‌المللی را از سر گذراندیم.
معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها بیان کرد: امروز اوضاع ما اوضاع بدر و خیبر است و هر کسی تحلیل از اوضاع جهانی داشته باشد می‌بیند که ما در حال فتح قلعه‌ها هستیم. روزی که اسرائیل داشت پرچم خود را نقاشی می‌کرد 2 خط آبی در بالا و پایین آن کشیدند که خط بالا مال رودنیل و خط پایین برای رود فرات باشد. یعنی نگاهشان به این بود که منطقه اسرائیل بین نیل و فرات است، امروز نه تنها دیگر نیل و فرات در کار نیست بلکه آنها در داخل کشور خودشان نیز دچار تهدید می‌شوند.
وی در ادامه گفت: طبق آخرین گزارش کارشناسان اسرائیلی 85 درصد موشک های مقاومت به زمین های اسرائیل برخورد کرده و آن زمان دروغ می‌گفتند و الان در حال رو کردن آن پرونده‌ها هستند. امروز اینگونه است و این تنها دست خداست که دارد این انقلاب را پیش می‌برد و آن وعده‌هایی که خداوند داده است در حال عملی شدن است.
قریشی با استناد به این آموزه ی قرآنی که خداوند قومی را خواهد آورد که آن قوم «أَذلَّه على الْمؤمنين أَعزَّه على الكافرين يجاهدون في سبيل اللّه» افزود: اینها کسانی هستند که برای خداوند در برابر کافران غلظت دارند و با مؤمنان بسیار رئوف هستند. عده‌ای به پیغمبر گفتند که یا رسول‌ا... قرار است بعد از ما قوم دیگری  بیاید؛ در روایت داریم که دست بر شانه سلمان زدند و گفتند بله! آنها از قوم سلمان خواهند بود. روزی آدم‌هایی می‌آیند که چنین صفت‌هایی دارند، امروز اینطور به نظر می‌رسد و بسیاری از دلایل حاکی از این است که خداوند آن قوم را انتخاب کرده و امروز بساط عالم را به گونه‌ای دیگر می‌خواهد رقم بزند.
وی با بیان اینکه انتخابات سال 92 به دلایل فراوان مورد توجه جدی جهان خصوصاً آمریکایی‌ها و برخی کشورهای اروپایی است، گفت: انتخابات به عنوان امر مهم که می‌تواند قدرت ملی را افزایش دهد، آنها تصمیم بر این دارند که از آتشفشان این قدرت جلوگیری کنند. لذا برنامه‌ریزی‌هایی را برای انتخابات سال 92 انجام داده‌اند.
قریشی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌هایی را با خودشان دارند، طراحی می‌کنند و شما اگر همین 2 و 3 ماه گذشته برخی از حرف‌های اینها را ملاحظه کنید متوجه می‌شوید اینها برای انتخابات سال 92 که ایجاد قدرت نرم می‌کند، تصمیم دارند جلوی این قدرت نرم را بگیرند.
حجت‌الاسلام قریشی ادامه داد: اگر برنامه‌ریزی در بین آنها هست در حال سرمایه‌گذاری بر روی مهره‌ها و گروه هایی هستند که می‌تواند برایشان مفید واقع شوند.
وی اضافه کرد: از 2 سال پیش برنامه‌ریزی‌هایی در قطر، عربستان و در لندن انجام شده این ها در تحلیل‌هایی که در زمینه انتخابات انجام داده‌اند به 5 مسأله اساسی اشاره کرده‌اند، سال 88 که به قول خودشان با عنوان انقلاب مخملی یا فتنه اتفاق افتاد عنوان کردند که اعتراضات عمدتاً سیاسی بود، تقلب در انتخابات را مطرح کردند، فردی که رأی نیاورده بود مردم را به خیابان‌ها فرا خواند و زمینه‌ای برای آشوب‌های چند ماهه شد، اما چون اعتراض سیاسی بود، این نتوانست عموم جامعه را در بر گیرد. غربی ها می گویند پس باید کاری کنیم که محتوای اعتراض‌ها سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شود، از یک بعدی بودن در بیاید، پس اگر در انتخابات بعدی زمینه شورش ایجاد کنند باید بتوانند از پتانسیل‌هایی مانند تحریم، کمبود کالا مشکل برخی از کارخانه‌ها، داده نشدن برخی از حقوق‌ها نارضایتی برخی از کارگران، استفاده کرد و تلفیقی از اعتراضات سیاسی در حوزه انتخابات آزاد، مهندسی انتخابات و امثال اینها در حوزه روشنفکری و در حوزه اقتصادی و اجتماعی از بدنه‌های ناراضی که می‌تواند موجب آشوب باشد، استفاده کنند تا زمینه آشوب‌های اجتماعی را در شهرهای بزرگ شکل دهند.
وی اذعان کرد: غربی ها همین طور معتقدند که در انتخابات 88 اگر فقط دهک‌های بالا بیشتر درگیر اعتراضات بودند ولی باید در انتخابات 92 کاری کرد که اعتراضات به اقشار و دهک‌های پایین نیز سرایت داده شود.
قریشی تصریح کرد: مسأله سوم اینکه اگر در فتنه 88 فقط توانستیم تهران را درگیر کنیم باید تلاش کرد که اعتراضات در شهرهای دیگر هم شکل بگیرد.
ایشان افزودند: کسانی که در تلاشند سلامت انتخابات را زیر سوال ببرند و یا با اصرار بر تأیید افراد ناصالح سعی دارند نظام را با چالش روبرو کنند؛ بدانند که در خط دشمن حرکت می کنند.
البته همان طور که دشمن در سه دهه گذشته نشان داده است با خطاهای محاسباتی عظیمی که در شناخت ملت ایران داشته است، در عمل دچار شکست شده است. در این نوبت نیز به حول الهی ناکامی دیگری را خواهد چشید. لکن باید همه دلسوزان، خصوصا دانشگاهیان، اساتید و دانشجویان باید در آگاهی جامعه و رصد فعالیت دشمن فعال باشند.
ایشان اضافه نمودند: مسئله اقتصاد مقاومتی و ایجاد کینه های اقتصاد مقاومتی باید در دانشگاه ها جدی گرفته شود باید اولویت ها و نیاز های کشور در دستور کار بخش های تحقیقاتی دانشگاه قرار گیرد باید پایان نامه ها ناظر به به اولویت های جامعه باشد تا به حول الهی این تهدیدهای دشمن را تبدیل به فرصتی برای شکوفایی علمی دانشگاه و جامعه بکنیم. ایشان در پایان ضمن تاکید بر تشکیل کرسی های آزاد اندیشی ، کرسی ها را زمینه رشد و ترقی دانشگاه دانستند.


نظر شما :