حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان:در میان مستحبات کاری قیمتی تراز خدمت به خلق خدا وجود ندارد(۲۷-۱۲-۹۱)

۲۷ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۸:۲۲ کد : ۱۵۳۰۷ اینترنت
تعداد بازدید:۱۳۶۸
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در سومین کنگره تجلیل از فعالان قرآن و طب گفت: بعد از واجبات در میان مستحبات کاری قیمتی به اندازه خدمت به خلق خدا وجود ندارد.

در میان مست�بات کاری قیمتی تراز خدمت به خلق خدا وجود ندارد


به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ذر دانشگاه ها(ماوا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان در سومین كنگره تجليل از فعالان قرآن و طب دانشگاه علوم پزشكی تهران،  افزود: هرکسی در زندگی خود یک شغلی را انتخاب می‌کند، اما عده‌ای در کنار مسوولیتی که برعهده می‌گیرند بهره بیشتری از آن شغل، نقش و مسوولیت خود می‌برند.
وی با بیان این‌که «گاهی می‌توان با یک تیر چند نشان را هدف قرار داد» افزود: بعضی از افراد با به کار بردن چنین رفتاری به مراتب بالاتری از چنین اندیشه‌ای دست می‌یابند و در عمل با یک کار به چند هدف دست پیدا می‌کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کار بعضی از انسان‌ها در ارتباط با سنگ و خاک است که البته همگی آنها محترم هستند، ولی در برخی شغل‌ها ما با انسان‌ها سروکار داریم و کسانی که به این کارها اشتغال دارند زمینه رشد و کمالشان بسیار بالاتر است.
محمدیان اظهار کرد: نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که در میان شغل‌هایی که با «انسان» سروکار دارند افرادی هستند که شغلشان در زمینه ارتباط با انسان‌های د‌ل‌شکسته و افتاده است و ما باید بدانیم در زمانی که انسان‌ها دل‌شکسته می‌شوند، ارتباط خاصی با معبود خود پیدا می‌کنند.
به گفته وی، نظام سلامت ما با انسا‌ن‌های دل‌شکسته سروکار دارد و چنین فضای کاری مملو از معنویت است.
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: بعد از واجبات در میان مستحبات کاری قیمتی به اندازه خدمت به خلق خدا وجود ندارد.
در ادامه این مراسم منصوری رییس دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران نیز با بیان این‌که «همزمانی روز پرستار با ولادت حضرت زینب (س) دارای تناسب بسیار خوبی است» اظهار کرد: ولی این نامگذاری همراه با پیام تولد پیام‌آور کربلا نباید ما را تنها به این بعد از شخصیت آن حضرت محدود کند.
وی با بیان این‌که «حضرت زینب(س) از نظر علمی و دینی در جایگاه بسیار بالایی قرار داشته‌اند و شغل پرستاری از شریف‌ترین شغل‌ها است» افزود: ولی ما باید آن طور که در شان این شغل شریف است رفتار کرده و شان آن را حفظ کنیم.
این مقام مسئول  با اشاره به شغل پرستاری گفت:‌ ما باید قدر این نعمتی را که خداوند به ما داده‌ است بدانیم. من در جایی خوانده‌ام که علامه ‌طباطبایی گفته‌اند "من حاضرم ثواب تمام عباداتم را با ثواب پرستاری از شب تا صبح از یک نفر عوض کنم"


نظر شما :