حضرت زهرا (س) مظهر تجلی نور خداوند است (۱۰-۲-۹۲)

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۹:۴۲ کد : ۱۵۳۴۶ نهاد
تعداد بازدید:۸۸۷
مدیر امور مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در جمع دانشجویان دانشگاه کاشان درجشن ولادت حضرت زهرا (س) درتفسیر آیه ۳۵ سوره نور بیان داشتند : خداوند نور آسمان ها و زمین است .

مدير امور مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در جمع دانشجویان دانشگاه کاشان درجشن ولادت حضرت زهرا (س) درتفسیر آیه 35 سوره نور بیان داشتند : خداوند نور آسمان ها و زمین است .




حجت الاسلام و المسلمین علیرضا مستشاری افزود: خداوند با همه صفات در عالم تجلی پیدا کرده است ؛ خشم ، بخشش ،رحمت و رضایت و بسیاری از صفات دیگر . نور خداوند اگر بخواهد در عالم تجلی پیدا کند مانند چراغی است که در دل این چراغ ، چراغی دیگر است که در خود این چراغ هم چراغ دیگری است . نُّورٌ عَلَى‏ نُور

وی گفت : منظور از مظهر تجلی نور خداوند در این آیه حضرت زهرا (س) است ، چراغ دوم امام حسن (س) ومنظور از چرا غ سوم در این آیه امام حسین (ع) است . مجموع روایات اشاره دارد به این موضوع که آیه نور در شأن حضرت زهرا (س) نازل شده است و زهرا هم به معنای نور است .



مستشاری در ادامه افزود : خداوند در این آیه بیان می فرماید که هرکسی را بخواهد با نور خود هدایت می کند پس اگر می خواهید عاقبت به خیر شوید راهش محبت حضرت زهرا (س) است و این محبت شیعه وسنی هم نمی شناسد .

ایشان در پایان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) افزود : خداوند حضرت زهرا (س) را ازنور عظمت خود خلق کرده است و به دانشجویان توصیه کرد که به نور حضرت زهرا متمسک شوند و ایشان را به عنوان الگویی برای دنیا وآخرت خود بهتر بشناسند.

لازم به ذكر است مراسم جشن ميلاد حضرت زهرا(س) در روز دوشنبه 9/2/92 به همت هيئت فاطميون و كانون نگاه سبز دانشگاه كاشان و با حضور حدود 1000نفر از دانشجويان در تالار فيض برگزار شد.


نظر شما :