خلوص ونشاط معنوی ؛ ره آورد سه روزه خلوت با معبود(۷-۳-۹۲)

۰۷ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۶:۳۰ کد : ۱۵۴۱۰ نهاد
تعداد بازدید:۱۷۳۴
به گزارش بچه های مسجد اعتکاف امسال هم برگزار شد ،آیینی سرشار از معنویت ،ایمان ،خلوص ونشاط جوانی .آیینی که با برگزاری اش در مسجد دانشگاه ،رنگ وبوی علم ودانایی را بر نورانیت محفل می پاشید و جمع های با صفای دانشجویی را ...
خلوص ونشاط معنوی ؛ ره آورد سه روزه خلوت با معبود(۷-۳-۹۲)


به گزارش بچه های مسجد اعتکاف امسال هم برگزار شد ،آیینی سرشار از معنویت ،ایمان ،خلوص ونشاط جوانی .آیینی که با برگزاری اش در مسجد دانشگاه ،رنگ وبوی علم ودانایی را بر نورانیت محفل می پاشید و جمع های با صفای دانشجویی را در کنار حلقه های مباحثه و مطالعه وحتی جلسات حل التمرین و رفع اشکال با حضور گرم وصمیمی استادان در جمع دانشجویان معتکف ، ناخودآگاه به یاد خدا می کشاند.

واین همان سرتوأمان بودن علم وتهذیب است.
چه زیبا بود لحظه های افطاروسحربا اشکها،دعاهاوسوزهای خالصانه قلب های بی پیرایه جوانی.

چه بسیار بودند غیر دانشجویانی که اعتکاف در مسجد دانشگاه وحضور در خیل جوانان با صفارا در کنار محافل بصیرت افزایی و تفکر متقاضی بودند؛ اما حضور پرشور و گرم دانشجویان که حتی در موسم امتحانات پایان سال میهمان خان کرم الهی بودند ،مجالی برای حضورشان نمی داد.

آنچه در این میان زیباتر بود،همراهی مسئولان برگزاری امتحانات با این جمع مشتاق وآسمانی بود!
حضور دانشجویان معتکف در امتحانات پایان ترم ، آن هم در قسمتی که خارج از حریم خانه خدا نبود؛ناخودآگاه ذهن آدمی را به تداعی علم آموزی بزرگان رهنمون می شد.

سه روز فرصت خلوت ورنگ خدایی گرفتن،تجربه ای خارج از وصف وتوان قلم داشت که تنها معتفکان کوی دوست قادربه توصیفش هستند . با چندنفر از معتکفین دانشگاه کاشان هم سخن شدیم تا خود از حال وهوای این روزهای خدایی بگویند.
یکی از دانشجویان دراین باره گفت : با وجود اینکه اولین باراست در اعتکاف شرکت می کنم هنوز اعتکاف به پایان نرسیده،شوق دوباره آمدن وجودم را فراگرفته است.

فریده درویشی با اشاره به اینکه فرصت اعتکاف ،غنیمت بی پیرایه سخن گفتن با خداست ،افزود: در این چند روز آموختم که می توان به راحتی با خدای مهربان مناجات ودرددل کرد ، چرا که در این خلوت هیچ مانعی مزاحم ارتباط بی ریای مخلوق با خالقش نبود.

این دانشجو تأکید کرد:از صمیم دل دوست دارم ،این سه روز را درتمام زندگی ام تداوم بخشیده و زیباتر ومعنوی تر زندگی کنم.
درویشی دعاوآرزوی خودرا در لحظات معنوی افطار وسحر ؛ فرج مولا وصاحبمان آقا امام زمان (عج) عنوان وبیان کرد:آسمان کوچک دنیا ارزشی نداشته و ادب ، پرواز تارسیدن به معبود است.

دانشجوی دیگر نیز درباره حال وهوای معنوی اعتکاف اظهار داشت :در این چندروز حکمت های قشنگی دیدم ؛ همه چیز حتی انسان هایی که در اطرافم به اعتکاف نشسته بودند ،درسهای تأثیرگزاری از زندگی معنوی به من آموختند.



فرزانه سادات موسوی افزود: فرصت سه روزه خلوت ، موجب شد تا بسیاری از دغدغه های ذهنی خودرابا صحبت در حلقه های معنوی دوستان واز زبان آنها برطرف کرده ونگاهم نسبت به برخی مسائل تغییرکند.

این دانشجوی رشته مهندسی مکانیک به مزیت اعتکاف در مسجد دانشگاه اشاره کردوگفت : دل های جوان وباصفا،طرح موضوعات وحلقه های بصیرت افزایی ومعرفتی ،حتی جملاتی که بردرودیوار مسجد بودوبه طور کلی اشکها ،سوز واخلاص قلبهای بی ریا بسیار اثربخش و معنوی بود.

موسوی تأکید کرد :ره توشه این سه روز ، کنار گذاشتن منیت ها ، قضاوت های نابه جا درمورد دیگران ،داشتن رنگ خدا در تمام زندگی و افق های روشن آینده و بخشش وگذشت بوده و امیدوارم در سایه عنایات حضرت ولی عصر (عج) و به عنوان سرباز کوچک رکاب آن حضرت ،فرد خدمتگزاری برای میهن اسلامی ام باشم .

یکی دیگر از دانشجویان نیز محفل با صفای جوان های اهل دل ،راز ونیازهای خالصانه آنها وسخنرانی های معنوی را مزیت انتخاب مسجد دانشگاه به عنوان اعتکاف عنوان کرد و گفت :توفیق الهی همواره یار شده وتوانسته ام درمیان راز ونیاز با خلوص جوانان ،در خلوت دوست به اعتکاف بنشینم.



مریم اکبری افزود: خدای مهربان در تمام زندگی ما حضور پررنگ دارد ؛اما غبارها وکوررنگی ها ،چشم دل را از بینایی می اندازد،که اعتکاف فرصت زیبا ومغتنم قرار گرفتن در حریم الهی است.

این دانشجوی ترم آخر مهندسی برق تأکید کرد: دل کندن از زمین وهوای نفسانی ،روکردن به آسمان وخالص کردن دل برای خداوند،نیرویی به انسان می بخشد که می توان گفت، "گر با همه ای چوبی منی بی همه ای وربی همه ای چوبا منی با همه ای " .

اکبری تصریح کرد: با وجود اینکه تمام دانشجویان معتکف در حال سپری کردن ایام امتحانات بودند وسوال رایج دربین بچه ها این بود که "چه امتحانی داری" ؛اما حتی امتحانات پایان ترم هم مانع حضورشان در این جمع معنوی نبود.

آری اعتکاف امسال هم برگزار شد وجمع 300 نفری دانشجویان سه روز را میهمان مسجد دانشگاه بودند.
دل های جوان که صفای خود را با خلوت با معبود صیقلی جانانه زدند ،با دلهایی خالص و پر امید روانه ساختن فرداها شدند.

به امید دمیدن افق های روشن بدستان پرتلاش و توانگر همه جوانان با صفای این مرزوبوم .


نظر شما :