امام جمعه کاشان: رای دادن بر واجدان شرایط واجب عینی است(۱۱-۳-۹۲)

۱۱ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۲:۳۴ کد : ۱۵۴۱۳ بدون دسته‌بندی
تعداد بازدید:۶۲۹
آیت الله ˈعبدالنبی نمازیˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته کاشان در مسجد حبیب بن موسی (ع) این شهر، شرکت در انتخابات را یک فریضه سیاسی عینی دانست و اظهار کرد: یعنی رای دادن واجب کفایی نیست بلکه واجب عینی است.
امام جمعه کاشان: رای دادن بر واجدان شرایط واجب عینی است(۱۱-۳-۹۲)

وی تاکید کرد: علما، نخبگان، دانشگاهیان طلاب و روحانیون باید این حکم شرعی را برای قشرهای مختلف مردم جامعه تبیین کنند تا همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ملت ایران سیلی محکمی در این دوره از انتخابات مانند دوره های گذشته به آمریکا بزند.

وی افزود: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از زاویه قانونی مناسب و مهم است چون در همه نظام های بین اللملی از نظر قانونی، وقتی نامزدی حایز اکثریت آرا شد وی به عنوان رییس جمهوری و نماینده آن جامعه انتخاب می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با توجه به اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ویژه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیزم بین الملل اسراییل غاصب، چشم به حضور مردم ایران در پای صندوق های رای دوخته اند، از ملت ولایتمدار ایران خواست با آگاهی، بصیرت و حضور گسترده و پرشور در انتخابات، توطئه های دشمنان قسم خورده نظام را خنثی کنند.

آیت الله نمازی از نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها و همچنین از مردم خواست ˈفقه انتخاباتˈ را رعایت کنند.

وی، فقه انتخاباتی را شامل ˈبایدها و نبایدهاˈ، ˈحرام ها و حلال هاˈ برای ˈرای دهندگانˈ و ˈرای گیرندگانˈ عنوان کرد و تاکید کرد: مردم باید با توجه به شاخص هایی که رهبر فرزانه انقلاب بیان فرموده اند، فرد اصلح را برای یازدهمین دوره ریاست جمهوری انتخاب کنند.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یوم الله 15 خرداد به چگونگی دستگیری امام راحل پرداخت و گفت: دژخیمان با خوف و ترس حضرت امام خمینی (ره) را پس از دستگیری مخفیانه از قم به تهران انتقال دادند.

وی یادآور شد: وقتی خبر دستگیری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در کشور منتشر شد، سیل جمعیت به خیابان ها ریخت و رژیم ملعون شاهنشانی هزاران نفر از مردم را به شهادت رساند.

به گفته وی، شمار شهدا در این روز در دست نیست و آمار شهدا را بین پنچ هزار و تا 15 هزار عنوان کردند.

خطیب نماز جمعه کاشان با تسلیت این روز بزرگ به رهبر معظم انقلاب و مردم شریف ایران تاکید کرد: نباید از گذشته انقلاب غافل شویم و فراموش کنیم که انقلاب اسلامی ایران با خون هزاران شهید آبیاری شده است.

آیت الله نمازی تاکید کرد: ما امروز به عنوان امنای شهدا باید مراقب باشیم که از این انقلاب پاسداری و محافظت کنیم و در انتخابات بدنبال منافع فردی،گروهی، حزبی، شهری و همشهری نباشیم.


نظر شما :