حضور در انتخابات نشانگر وجود ادب سیاسی است(۱۲-۳-۹۲)

۱۲ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۳:۴۰ کد : ۱۵۴۱۵ نهاد
تعداد بازدید:۸۰۸
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان در ادامه مباحث انتخابات در پرتو قرآن با توجه به آیه یک سوره حجرات تصریح کرد: همه عنایات قرآن در این است که مومن بایستی در همه موارد زنگی اهل ادب باشد .درسیاست هم باید مومن ادب سیاسی را نسبت به برخوردها در جامعه رعایت کند.
حضور در انتخابات نشانگر وجود ادب سیاسی است(۱۲-۳-۹۲)

حجت الاسلام والمسلمین خادمیان گفت: رعایت ادب وقتی است که در آن با اطاعت همراه باشد. تاریخ سیاسی اسلام هم بیانگر برخی از حوادث است که در اطاعت از پیغمبر و اهل بیت کوتاهی صورت پذیرفته است.

ایشان با اشاره به فرارسیدن سالگرد رحلت معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) بیان داشت: امام خمینی (ره) در باب مباحث انتخابات و حضور اقشار مختلف با تمام سلیقه ها می فرمایند: بالاترین گناه سیاسی بی توجهی به عدم حضور و شرکت امروز افراد بدون هیچ عذرو بهانه ای است .

وی افزود: نباید دلایل عدم حضور خود را شرکت نکردن کاندیدای مورد نظر در عرصه انتخابات دانست در صورتی که حضور در انتخابات رعایت یک ادب سیاسی است و در واقع می توان گفت که حضور یک انجام وظیفه و یک اطاعت الهی است و این وظیفه باید با دقت کامل در جهت تلاش برای انتخاب اصلح باشد.

خادمیان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیان داشت : همانطورکه در احکام عبادی ملزم به داشتن حجت شرعی هستیم در انتخاب اصلح هم باید حجت شرعی داشت.

وی در ادامه افزود: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید در صحبت های خود دقت کنند تا در فضای رقابت های انتخاباتی نشاط وتحرک و گفتگوهای گرم وداغ وجود داشته باشد اما نفرت پراکنی نباشد.

ایشان یکی دیگر از معیارهای انتخاب اصلح را ایستادگی قدرتمندانه در مقابل جبهه معاندان دانست و افزود: کسی که به عنوان رئیس جمهور و نماینده مردم انتخاب می شود باید توانایی حل مشکلات مردم را داشته باشدو جمهوری اسلامی ایران را در چشم مستضعفان جهان به عنوان الگو معرفی کند ودر مرحله آخر زمینه ساز عزت در تمام زمینه های علمی ، اخلاقی واجتماعی برای آینده کشور باشد.


نظر شما :