حجت‌الاسلام محمدیان در همایش انتخابات ۹۲

۲۰ خرداد ۱۳۹۲ | ۰۸:۱۴ کد : ۱۵۴۲۰ اینترنت
تعداد بازدید:۱۰۷۳
در برهه انتخابات نیز غیبت، تهمت و دروغ حرام است/ انتخابات آخرین روز دنیا نیست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر رعایت اخلاق در انتخابات گفت: این طور نیست که دروغ،‌ غیبت و تهمت در مقطع انتخابات مجاز باشد.
حجت‌الاسلام محمدیان در همایش انتخابات ۹۲

حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که در همایش بیداری اسلامی، افق آینده و انتخابات 92 سخن می‌گفت، با بیان اینکه امیرالمومنین علی (ع) رقابت را نه برای قدرت بلکه برای خدمت توصیه کرده‌اند، افزود: باید در انتخابات از شاخص‌های ارزشی و ملاک‌های انقلابی برای انتخاب گزینه اصلح استفاده کنیم.

وی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین که فرمودند «انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال»، تصریح کرد: این حدیث برای مباحث علمی است نه برای مسائل اجتماعی و سیاسی. مثلا در بحث‌های علمی اگر فرمولی درست تعریف شود فرقی نمی‌کند که صاحب فرمول مومن باشد یا کافر.

محمدیان افزود: در بحث مسائل سیاسی و اجتماعی اشخاص مهم هستند و مهم است که چه کسی چه چیزی می‌گوید.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها با بیان اینکه باید در تحلیل‌های سیاسی انصاف را رعایت کرد، اظهار داشت: در نحوه قضاوت‌ها و اظهار نظرها باید دقت کنیم که از دایره انصاف خارج نشده باشیم.

وی با بیان اینکه باید در انتخابات از هر نوع سیاه‌نمایی پرهیز کرد، گفت: در انقلاب اسلامی ایران مردم نقش اساسی را داشتند و اکنون نیز همین گونه است؛ در سال اول پیروزی هیچ انقلابی 5 انتخابات برگزار نشده است، اما در سال اول انقلاب اسلامی ایران 5 انتخابات برگزار شد که نشان دهنده اهمیت نقش مردم در انقلاب اسلامی است.

محمدیان با تاکید بر رعایت اخلاق در انتخابات گفت: باید توجه داشته باشیم که روز انتخابات آخرین روز ما نیست و قرار است ما بعد از انتخابات نیز روزهای دیگری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اخلاق سیاسی لازمه ورود فعالیت‌های سیاسی است، افزود: نباید در تحلیل‌های سیاسی بداخلاقی کنیم، مثلا درباره دولت باید نقاط ضعف و قوت را یکسان ببینیم نه اینکه فقط به بخشی از آن اکتفا کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها تاکید کرد: در هنگام برگزاری انتخابات دروغ، تهمت و غیبت مجاز نشده است و در حقیقت در برهه انتخابات هم، دروغ، غیبت و تهمت حرام است.

محمدیان با بیان اینکه انتخابات از مسائل کشور است اما همه مسائل کشور انتخابات نیست،‌ افزود: ما باید نگاه کلانی به مسائل داشته باشیم و در حقیقت طوری رفتار نکنیم که جز انتخابات به مسئله دیگری فکر نکرده باشیم.


نظر شما :