دکتر کتابی: اهداف برنامه توسعه دانشگاه در سایه جهاد علمی محقق می شود

۲۲ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۲:۴۹ کد : ۱۵۴۲۵ دانشگاه
تعداد بازدید:۷۶۳
رییس دانشگاه کاشان گفت: تحقق اهداف برنامه سند چشم انداز این دانشگاه در سایه جهاد علمی و همکاری و نقش آفرینی مجموعه مدیران، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان تحقق می یابد.
دکتر کتابی: اهداف برنامه توسعه دانشگاه در سایه جهاد علمی محقق می شود

دکتر عباس کتابی، در جمع مدیران گروه های دانشکده ها و پژوهشکد های دانشگاه کاشان، با اشاره به تصویب  سند چشم انداز 20 ساله این دانشگاه در سال 89 اظهار داشت: بر طبق این سند، دانشگاه کاشان بایستی به عنوان یکی از پنج دانشگاه برتر در سطح ملی و تقویت توان رقابتی در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی ارتقاء یابد.


 

وی، تنوع بخشی به منابع مالی را به مدیران گروه ها تاکید کرد و افزود: طبق منویات رهبر معظم انقلاب، بایستی 90 درصد پژوهش های دانشجویی کاربردی شود.

رییس دانشگاه کاشان، ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت را لازم دانست و خاطر نشان کرد: با ارایه پژوهش ها، دانش و مهارت دانش آموختگان و تولید و ترویج و کاربردی کردن دانش بایستی سعی شود تا علم به ثروت تبدیل شود.

وی، به پتانسیل مثبت نیروی انسانی خلاق و علاقمند به تحصیل در ایران اشاره کرد و بیان داشت: در کشورهای اروپایی بیش از 40 درصد از ظرفیت دانشگاهی با پذیرش دانشجویان تکمیل نمی شود در حالی که در کشور ما تقاضای علاقمندان به تحصیل بیش از ظرفیت است.

رییس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: بایستی سعی شود تا با افزایش رشته ها و اعضای هیات علمی ظرفیت دانشگاه بیش از تقاضا شود.

دکتر کتابی، از دیگر اهداف توسعه این دانشگاه را، اسلامی مبتنی بر بینش توحیدی ذکر کرد و افزود: استادان و مدیران گروههای آموزشی این دانشگاه بایستی با احساس تعهد و اعتلای آگاهی های عمومی نسبت به فضایل اخلاقی و معرفت دینی، تحول عظیمی را در عرصه فرهنگی و اسلامی کردن دانشگاه ایجاد کنند.


نظر شما :