علائم وشرایط ظهورامام زمان (عج)

۰۲ تیر ۱۳۹۲ | ۱۰:۳۸ کد : ۱۵۴۳۷ بدون دسته‌بندی
تعداد بازدید:۵۰۸۹
ظهور حضرت حجت(ع) از اموری است که نه تنها در اسلام بلکه در مسیحیت، یهودیت،زردتشت و حتی غیر مسلمانان نسبت به آنها به شدت تأکید شده و در حتمیت آن ذره ای شک و شبهه وجود ندارد.تفاوت اصلی در وجود علائم ظهور است.
علائم وشرایط ظهورامام زمان (عج)

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان با تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) تصریح کرد: مقصود از شرایط ظهور امام زمان (عج) همان اموری است که برای قیام امام عصر(عج) عقلا ومنطقالازم است و مقصود از علائم ظهورنشانه هایی است که در هنگام ظهور به وقوع می پیوندند.


حجت الاسلام و المسلمین خادمیان گفت : شرایط ونشانه های ظهور دوچیز متفاوت هستند واز تفاوت های آنها اینکه نشانه ها خود حاصل میشوند اما شرطها را باید تحصیل کرد،نشانه ها دوام ندارند اما شرایط می تواند پایدار باشد، نشانه ها به راحتی  قابل تشخیص هستند اما شرایط گاهی واضح نبوده ، نشانه ها معجزه آسا و خارج از ارادهاند اما شرطها غالبا عادی و ارادی است ،احتمال بداء در نشانه های قطعی  وجود ندارد .

وی در ادامه بیان افزود: وقت ظهور آن حضرت براى هیچ کس جز خداوند متعال معلوم نیست و کسانى که وقت ظهور را تعیین مى کنند، دروغگو شمرده شده اند . علایم و نشانه هاى بسیارى براى ظهور آن حضرت در کتابهاى حدیث ثبت شده است. البته باید با مراجعه ،آمادگی بیشتری را برای این واقعه مهم پیدا کرد.

ایشان افزود:علایم ظهور به دو دسته کلى تقسیم مى شوند :علایم حتمى و علایم غیر حتمى .علایم و نشانه هاى حتمى، آن است که به هیچ قید و شرطى مقیّد و مشروط نیست و قبل از ظهور باید واقع شود با استفاده از روایات معصومین (ع ) علایم حتمى الوقوع عبارتند ازپنج نشانه: خروج یمانى و سُفیانى، صیحه آسمانى، قتل نفس زکیّه، و فرو رفتن در بیابان (خسف بیدا).


یکی از اموری که به نوعی در چارچوب شرایط آماده سازی باشد رسالت اهل مشرق ( که مربوط به ایران است ) برای ظهور است که روایت امام کاظم (ع) در مورد قیام مردمی از اهل قم به همراه یاران با ایمانش به خوبی نشان از نقش ایرانیان در این مراسم را دارد که می توان انقلاب اسلامی را در این راستا تبیین نمود .


نظر شما :