۲۰ هزار متر مربع فضای آموزشی با حمایت خیرین در دانشگاه کاشان در دست احداث است

۲۲ تیر ۱۳۹۲ | ۱۱:۱۹ کد : ۱۵۴۵۰ دانشگاه
تعداد بازدید:۹۳۳
رییس دانشگاه کاشان گفت: بیش از ۲۰ هزار مترمربع فضای آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی با حمایت خیرین در این دانشگاه در حال ساخت است.
۲۰ هزار متر مربع فضای آموزشی با حمایت خیرین در دانشگاه کاشان در دست احداث است

دکتر عباس کتابی، در مراسم ضیافت کریمان دانشگاه کاشان، میزان پروژه های خیرساز این دانشگاه را 30 هزار مترمربع برشمرد و افزود: 10 هزار مترمربع از این فضاها به بهره برداری رسیده است.

وی، با قدردانی از ستاد توسعه این دانشگاه در جذب خیرین، تعداد این افراد نیکوکار دانشگاه کاشان را، 30 خیر ذکر کرد واظهار داشت: مبلغ کل آورده خیرین تاکنون 200 میلیارد ریال بوده است.

رییس دانشگاه کاشان توسعه علمی این دانشگاه را مرهون تلاش های خیرین دانست و خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین رتبه بندی سال 91 ، دانشگاه کاشان با یک پله صعود به جایگاه 17 در بین کل دانشگاه های کشور رسیده است.

دکتر کتابی، با اشاره به اینکه بر اساس سند چشم انداز، دانشگاه کاشان بایستی در ردیف دانشگاه های برتر کشور قرار گیرد همکاری و حمایت بیشتر خیرین را در توسعه علمی و پژوهشی این دانشگاه خواستار شد.


 

عضو هیات علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه کاشان نیز در این مراسم، وقف را در اصطلاح فقهی، حفظ عین مال و صرف منافع آن برای دیگران ذکر کرد و گفت: وقف در باور مردم این مرز و بوم و برجستگی آن در گستره زندگی آنان آنچنان پایاست که جز نام فرهنگ نمی توان نام دیگری بر آن نهاد.

دکتر حمیدرضا فهیمی تبار خاطر نشان کرد: استمرار و پویا ماندن وقف مستلزم شناخت جایگاه واقعی آن است.

به گفته وی، تبیین کارکردهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی وقف به عنوان بهترین مصداق انفاق جاودان می تواند وقف را به جایگاه بایسته آن ارتقاء دهد.

فهیمی تبار، از جمله آسیب های تهدید کننده وقف را، عدم آشنایی با فرهنگ وقف، واقفین، عدم برخورد با متخلفین و پنهان کاری در هزینه کرد درآمدهای وقفی ذکر کرد و افزود: راه برون رفت از این آسیب ها، آگاه سازی عمومی نسبت به جایگاه وقف و احکام آن، مبارزه و برخورد مناسب و به موقع با متخلفان و متجاوزان به موقوفه است.

این مراسم با اقامه نماز جماعت و ضیافت افطاری خانواده های خیرین دانشگاه کاشان آغاز شد.


نظر شما :