نشست خبری معاون فرهنگی سیاسی نهاد با اصحاب رسانه

۲۳ تیر ۱۳۹۲ | ۰۷:۵۸ کد : ۱۵۴۵۳ اینترنت
تعداد بازدید:۶۶۷۶
حجت الاسلام مجید قریشی جمع خبرنگاران گفت: ضیافت اندیشه استادان دانشگاههای کشور امسال از اول تیرماه به منظور افزایش توان علمی استادان در مباحث مهارتی و معرفتی آغاز شده و ۱۴ هزار نفر از استادان در این طرح شرکت کرده اند.
نشست خبری معاون فرهنگی سیاسی نهاد با اصحاب رسانه
 
حضور 14 هزار استاد در طرح ضیافت اندیشه  <br>  163 مرکز آموزشی عالی مجری طرح ضیافت اندیشه

 

گزارش تصویری 

نشستحجت الاسلام میرمجید سیدقریشی معاون فرهنگی سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با حضور در نشست خبری جزئیات فعالیت‌ها و برنامه‌های این نهاد را در فصل تابستان اعلام کرد.

 

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در ماه خرداد ایران یکی از بزرگترین حماسه ها را رقم زد و ما شاهد یک انتخابات پرشور بودیم. دانشگاه‌ها نیز در این حماسه نقش مهمی ایفا کردند. از جمله برگزاری 1200 نشست و برنامه‌های تحلیلی. البته نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها نیز با تشکیل نشست‌های تحلیلی و اعلام سخنرانان و کارشناسان سیاسی تلاش خود را در خلق هر چه باشکوه‌تر این حماسه انجام داد. ما نیز از همین جا به دولت یازدهم و جناب روحانی تبریک عرض می‌کنیم و از هیچ کمکی به وی دریغ نخواهیم کرد و دانشگاه می‌تواند با هم اندیشی بازوی مشورتی قوی‌ای برای دولت یازدهم باشد.

قریشی ادامه داد: ما امیدواریم شعار اعتدال و تدبیر و امید رئیس‌جمهور منتخب در دانشگاه‌ها نیز بروز پیدا کند تا دیگر بخش‌ها از دانشگاه الگو بگیرند.

وی با اشاره به اینکه ارتباط رئیس‌جمهور با دانشگاه و استفاده از خرد جمعی یک مطالبه دانشگاهی است، خاطرنشان کرد: این مطالبه در دولت فعلی به خوبی انجام نشد و دغدغه ما دانشگاهیان خصوصا درباره وزارت علوم و بهداشت این است که کسانی سر کار بیایند که کارنامه خوبی را در گذشته از خود به جای گذاشتند و مردم آنان را به عنوان امانتدار می‌شناسند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها پیرامون سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیز گفت: این سند به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفته است و فرصت خوبی را خصوصا در مسائل فرهنگی و تربیتی برای دولت جدید به وجود آورده است و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تمام توان خود را برای همکاری با دولت در این زمینه به کار خواهد گرفت.

سیدقریشی پیرامون برنامه‌ها و فعالیت‌های تابستانی نهاد رهبری گفت: در ماه رمضان دیدار رهبری با دانشجویان و اساتید را شاهد خواهیم بود که از پرشورترین دیدارهاست. برنامه بعدی ضیافت اساتید است که شامل دوره‌های دانش‌افزایی است که از سه سال پیش آغاز شده است. در همه دانشگاه‌های دنیا نیز چنین برنامه‌هایی برای افزایش توانمندی اساتید برگزار خواهد شد. البته نهاد نماینده رهبری در دانشگاه‌ها تنها در تامین استاد و محتوای این برنامه مسئول است.

وی پیرامون جزئیات برنامه ضیافت اساتید گفت: امسال در برنامه ضیافت اساتید حدود 14 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که در 163 مرکز دانشگاهی شامل 88 دانشگاه از وزارت علوم، 40 دانشگاه آزاد و 35 دانشگاه از وزارت بهداشت این دوره‌ها برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه سخنان خود افزود: از 2 سال پیش برخی دانشگاه‌ها دوره‌هایشان را در شهر مقدس مشهد با هزینه اساتید و خود دانشگاه برگزار می‌کنند که امسال نیز 25 دانشگاه دوره‌هایشان را در مشهد می‌گذرانند.

قریشی با تاکید بر اینکه این دوره‌ها اجباری نیست، اظهار داشت: این دوره‌ها تنها برای ارتقاء توانمندی اساتید است چرا که در این دوره‌ها استاد تمام نیز شرکت می‌کنند درحالی که آنها نیازی به ارتقاء ندارند لذا این دوره‌ها فضایی برای هم‌اندیشی و گفت‌وگو است.

وی ضیافت رسانه را برنامه دیگر این نهاد در تابستان عنوان کرد و گفت: ضیافت رسانه برای توانمندسازی دانشجویانی است که در دانشگاه‌ها فعالیت نشریه‌ای داشتند. در این ضیافت بیش از 700 نفر در 7 روز که از مرداد ماه آغاز می‌شود حضور دارند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها کارگاه‌های سیاسی تشکل‌ها را از دیگر فعالیت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: این کارگاه‌ها با همکاری اتحادیه‌های دانشجویی و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها از مرداد ماه برگزار می‌شود و هدف آن توانمندسازی تشکل‌های دانشجویی است.

قریشی در ادامه افزود: فعالیت دیگر این نهاد شورای قرآنی دانشگاه‌هاست که در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود.

وی کمبود بودجه را علت عدم برگزاری ضیافت دانشجویی خواند و افزود: امسال به خاطر کمبود بودجه ضیافت دانشجویی مانند سال‌های گذشته برگزار نخواهد شد و نهاد رهبری برنامه‌ای برای برگزاری این ضیافت ندارد.

میرمجید سیدقریشی پیرامون همکاری نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با دولت آینده نیز گفت: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها مسئولیت کمک فکری به دانشگاه‌ها را دارد و هر دولتی نیز بر سر کار باشد، نهاد به صورت برادرانه و در کنار دولت فعالیت خواهد کرد.

وی همچنین پیرامون برگزاری مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی گفت: جلسات وفاق که همان مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی است، در سال گذشته و طی نشست‌های فراوان در دانشگاه‌ها پیگیری شد و ده‌ها جلسه برگزار شده است و در خصوص برنامه‌های مختلف هماهنگی و تصمیم‌گیری شده است.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان سخنان خود در نشست خبری تصریح کرد: معمولا اساتید شرکت کننده در ضیافت اندیشه تکراری نخواهند بود و دوره‌های این ضیافت شامل 5 ماده درسی است شامل کارگاه اخلاق حرفه‌ای، تعلیم و تربیت، معرفت‌شناسی، دانش سیاسی و تاریخ تمدن.

 


نظر شما :