هویت اصلی دانشگاه تولید علم با در نظرگرفتن ارزشهای سیاسی و مذهبی است

۰۵ مرداد ۱۳۹۲ | ۰۹:۰۹ کد : ۱۵۴۶۱ اینترنت
تعداد بازدید:۱۷۵۱
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری که" خدا لعنت کند کسانی را که می گویند دانشگاه سیاسی نباشد" گفت: هویت اصلی دانشگاه تامین نیازهای علمی است و این تولید علم بدون در نظر گرفتن ارزشهای سیاسی و مذهبی ممکن نیست .
هویت اصلی دانشگاه تولید علم با در نظرگرفتن ارزشهای سیاسی و مذهبی است

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در ضیافت افطاری که با حضور نمایندگان تشکل های دانشجویی سراسر کشور در دفتر مرکزی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار شد، افزود: آینده ازآن اهداف وآرمان هایی است که شما دارید و در دنیا مخاطب خود را پیدا کرده است.

وی با رد این ادعا که برخی می گویند با شکست مصر، بیداری اسلامی شکست خورده گفت: .بیداری اسلامی بدنه مردمی دارد و زنده است وخیلی پویا به حرکت خود ادامه می دهد .

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها عنوان کرد: مراقب باشیم برخی تحلیل های نادرست و غلط ما را از راه مان بازندارند و به گمراهی نکشانند، بیداری اسلامی در عمق جان مردم این منطقه نفوذ کرده و زمان می خواهد تا  آنها نظام سازی کرده و به اهداف شان برسند. 

حجت الاسلام محمدیان خطاب به دانشجویان شرکت کننده در این نشست عنوان کرد: جایگاه تان را در دانشگاه پایین نیاورید، موقعیت شما پرچمداری از ارزش های والای اسلام و انقلاب در دانشگاه ها است این پرچم را باید بلند و با افتخار نگه دارید. 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب در بخش اقتصادی، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی خدمات شایانی را انجام داده است به همین جهت شمامی توانید با همت عالی در دانشگاه ها از این ارزشها و افتخارات دفاع کنید. 

حجت الاسلام محمدیان ادامه داد: شما اعضای تشکل های دانشجویی باید بتوانید مطابق با وقایع و رویدادهای سیاسی که در کشور اتفاق می افتد عکس العمل نشان دهید.

وی اضافه کرد: انتخابات یک رقابت سیاسی در کشور بود و نیروهای مختلف در انتخابات حضور داشتند که شما می توانید در نشست ها و جلسات سیاسی در دانشگاه هایتان نقاط قوت و ضعف و آسیب های آن را بررسی کنید. 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تاکید کرد: در هر انتخاباتی یک جریان می تواند رای بیاورد و قاعدتا دو جریان نمی توانند پیروز انتخابات شوند، جریانی هم که رای آورده از داخل نظام است و رئیس جمهور منتخب رئیس جمهور همه کشور است.

حجت الاسلام محمدیان گفت: با انتخاب رئیس جمهور جدید مسئولان و شعارها تغییر می کنند اما ماهیت و شعارهای اصلی تعییر نمی کند و مواظب باشید در داوری هایتان انصاف را رعایت کنید و از پیش داوری در اتفاقات خودداری کنید.  

وی به دیدار رهبر معظم انقلاب با رئیس جمهور و وزیرانشان اشاره کرد و افزود: ایشان در این دیدار حرفی را که چند سال می گفتند را تکرار کردند و خطاب به آنها گفتند: "این دولت شعار های انقلاب اسلامی را با افتخار  زنده نگه داشته است و این موضوع کم اهمیتی نبوده است". برخی از شما بخاطر شرایط سنی کار دولت دوم خرداد را ندید آنها حتی از برزبان آوردن برخی شعارها خجالت می کشیدند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: تلاش و کار مستمر از جمله نقاط قوت این دولت بوده و الته نقطه ضعف هم داشته است؛ اما نکته مهم این است که دولت آینده چون دولت جمهوری اسلامی است، همه تشکل ها باید برای موفقیت این دولت تلاش کنند چرا که این موفقیت برای شخص آقای روحانی نیست و برای نظام است.

وی  با اشاره به دونقش حمایتی و نظارتی تشکل ها در قبال دولت گفت: از تشکل ها انتظار می رود نگاه مثبت، هدایتی و نظارتی در دانشگاه ها داشته باشند همان طور که در دولت های قبل نیز تشکل ها با همه مشکلات شان بلندگویی برای اظهار نظر بودند و هم اکنون نیز باید اینگونه باشند. 

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر لزوم گسترش کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها توصیه کرد: کرسی آزاداندیشی باید طوری باشد که اگر کسی حرفی می زند فرد دیگری هم باشد که دفاع کند و افراد نتوانند با مطرح کردم مسائل غیرواقعی و یکجانبه تمام دستاوردهای این انقلاب را هدر دهند و کسی هم نتواند به آنها بگوید بالای چشمتان ابروست . 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: چند سال پیش ما موردی در انجمن اسلامی دانشگاهی داشتیم که رای گیری کردند عنوان" اسلامی" اش را حذف کنند که البته برخی به این قبیل کارها نشاط سیاسی می گویند، که متاسفانه امروز همان افراد در آمریکا هستند و به سنای آمریکا برعلیه ایران مشورت می دهند و اگر نشاط این است که در دانشگاه ها فضا دهید که هرچه این مردم دارند را بر باد دهید اصلا درست نیست.

وی با رد این ادعا که  برخی می گویند در این سال ها نشاط سیاسی در دانشگاه ها نبوده است، خاطرنشان کرد:  اگر بانشاط نبودن به این معنی است که افرادی بیایند و با استفاده از امکانات نظام به صورت نظام چنگ بیاندازند اصلا ما آن را نمی خواهیم و گرنه دانشگاهیان و تشکل ها فضا و نشاط سیاسی خوبی داشته اند.

حجت الاسلام محمدیان عنوان کرد: دانشجویان در تشکل های دانشجویی کشور هر کجا احساس می کردند به ارزشها کم توجهی می شود و مسیر زاویه ای با اعتقادات و ارزهای والای نظام پیدا می کند حساسیت نشان می دادند؛ این برخورد کاملا علمی است و دانشگاه برای این تاسیس شده اند و در کنار این مهم تربیت علمی و معنوی نیز باید جدی گرفته شود. 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با نقل قول از این گفته حجت الاسلام محمد خاتمی مبنی بر اینکه "من هر نه روز یکبار یک بحران داشتم و عمدتا این بحران ها از دانشگاه ها آغاز می شد" اظهار کرد: اگر دانشگاه را مرکز بحران سازی برای نظام کنند، مهمترین آسیبش این است که دانشگاه از کارکرد اصلی خود خارج  می شود. 

وی با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری مبنی براینکه" خدا لعنت کند کسانی را که می گویند دانشگاه سیاسی نباشد" گفت: هویت اصلی دانشگاه تامین نیازهای علمی است و این تولید علم بدون در نظر گرفتن ارزشهای سیاسی و مذهبی ممکن نیست .

حجت الاسلام محمدیان یادآور شد: تاکیدتان در این جلسه برای ایجاد هماهنگی بیشتر حرف جدیدی نیست و چندین سال است که خودتان درپی آن هستید، این روند مطلوب بوده و همه دوستان در تشکل های دانشجویی بایدکمک کنند مجمع هماهنگی کارش خوب انجام شود با اینکه من معتقدم تشکل ها نباید یکی شوند و هر کدام باید کار خود را انجام دهند. 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به انجام کارهای محتوایی تصریح کرد: تشکل ها باید به کار محتوایی تکیه کنند و این مهم در اولویت است لذا در مجمع هایی که دوستان در تابستان دارند کار محتوایی شان بیشتر باشد.


نظر شما :