اقامه‌ی نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب

۰۲ شهریور ۱۳۹۲ | ۰۸:۰۰ کد : ۱۵۴۷۲ بدون دسته‌بندی
تعداد بازدید:۲۱۸۴
ملت مؤمن، موحّد و متحد ایران به شکرانه‌ی یک ماه روزه‌داری و عبادت پروردگار، نماز عید سعید فطر را با شکوه خاصی در سرتاسر ایران اقامه کرد.
اقامه‌ی نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب

در كانون این دایره‌ی عظیم معنوی، مردم خداجوی تهران نیز صبح امروز نماز مبارك عید فطر را به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران و كیلومترها از خیابان‌های اطراف اقامه كردند.
رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز فطر با تبریك این عید خجسته به ملت بزرگ ایران و به همه‌ی مسلمانان عالَم، عبادات و روزه‌داری مردم در روزهای گرم و طولانی ماه مبارك رمضان را موجب جلب رضایت پروردگار و ایجاد احساس بهجت و مسرّت معنوی در مردم خواندند و ابراز امیدواری كردند: خداوند متعال توفیق حفظ دستاوردهای تلاش‌های مجاهدانه‌ی رمضان را به همه‌ی ملت عطا فرماید.
ایشان یكی از تلاش‌های مجاهدانه‌ی ملت در ماه رمضان را حضور سرافرازانه در راهپیمایی روز جهانی قدس برشمردند و افزودند: ملت ایران با این راهپیمایی سراسری، زنده‌بودن و ایستادگی ملی را درباره‌ی یكی از مسائل مهم جهان و تاریخ اسلام، ثابت كرد و حقیقتاً با هیچ زبانی نمی‌توان اهمیت این حركت را توصیف كرد.
رهبر انقلاب گسترش سنت خوب افطاری‌های ساده در مساجد و خیابان‌ها را از دیگر كارهای بسیار شایسته در ماه مبارك رمضان برشمردند و با انتقاد از اسراف و زیاده‌روی در افطاری‌های بعضی از اشخاص افزودند: مناسب است سنّت دادن افطاری‌دادن‌های ساده در مساجد و معابر عمومی مورد توجه همه‌ی كسانی قرار گیرد كه در ماه رمضان، نیتِ بذل و بخشش و گشاده‌دستی دارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌ی دوم نماز، با دعوت همگان به پرهیزگاری در "رفتار" و "گفتار"، و تقوا در موضع‌گیری‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی،‌ به تبیین برخی رویدادها و حوادث مهم ایران و منطقه‌ی اسلامی پرداختند.
ایشان تشكیل قوه‌ی مجریه جدید را حادثه‌ای مهم برشمردند و افزودند: به فضل پروردگار و با همت و تلاش همه‌جانبه، این خواسته‌ی قانونی و سنت ملی به بهترین وجه انجام شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با آرزوی توفیق برای رئیس‌جمهور محترم افزودند: ان‌شاءالله به‌زودی و با انجام وظیفه‌ی مجلس شورای اسلامی در انتخاب وزرای صالح، دولت جدید نیز تشكیل می‌شود و با همراهی مردم،  كارهای بزرگ، مهم  و دشواری را كه حاوی منافع بزرگی است، به بهترین وجه انجام خواهند داد.
رهبر انقلاب در نوعی مقایسه میان رویدادهای ایران و كشورهای شمال آفریقا و غرب آسیا افزودند: متأسفانه بر خلاف حوادث مسرّت‌بخش ایران، رویدادهای منطقه‌ی اسلامی نگران‌كننده است.
ایشان با اشاره به استمرار ظلم و جور صهیونیست‌ها در حق ملت مظلوم فلسطین افزودند: از جمله مصیبت‌های دنیای كنونی، حمایت مدعیان دروغین حقوق بشر و دموكراسی  از جنایات آشكار رژیم غاصب صهیونیستی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ازسرگیری مذاكرات دولت خودگران و صهیونیست‌ها تأكید كردند: یقیناً این گفت‌وگوها مانند مذاكرات قبلی جز پایمال‌شدن حقوق فلسطینی‌ها و تشویق متجاوز به سركوب و جنایت بیشتر، نتیجه‌ای نخواهد داشت.
رهبر انقلاب با اشاره به ادعای میانجی‌گری آمریكا در این مذاكرات افزودند: آمریكا آشكارا در طرف غاصبان صهیونیست قرار دارد و دستپخت استكبار مطمئناً به ضرر فلسطینی‌ها خواهد بود.
ایشان افزودند: دنیای اسلام در مقابل این ستمِ متراكم، لحظه‌ای كوتاه نیاید و عمل گرگ‌های درنده‌ی صهیونیست و حامیان بین‌المللی آنها را محكوم كنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با ابراز نگرانی از اوضاع وخیم مصر افزودند: احتمال وقوع جنگ داخلی در این كشور قوت گرفته و این یك فاجعه است.
ایشان ملت بزرگ مصر، گروه‌ها و نخبگان سیاسی و علمای این كشور را به تأمل در عواقب خطرناك اوضاع جاری فراخواندند و افزودند: آیا اوضاع سوریه، آثار بسیار خطرناك جنگ داخلی و پیامدهای بسیار ناگوار حضور عوامل مزدور غرب و اسرائیل و تروریست‌ها در مناطق مختلف جهان اسلام، برای مصری‌ها قابل درك و عبرت نیست؟!
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با محكومیت شدید كشتار مردم در مصر تأكید كردند: زبان خشن گروه‌ها در مقابل یكدیگر مطلقاً بی‌فایده است و اگر جنگ داخلی به‌راه افتد، بهانه‌ی لازم برای دخالت قدرت‌های بیگانه ایجاد خواهد شد و بلای بزرگی بر سر ملت مصر خواهد آمد.
ایشان با اشاره به لزوم توجه به دموكراسی و مردم‌سالاری افزودند: گره مصر را مردم، گروه‌های سیاسی-مذهبی، نخبگان و علمای این كشور باید باز كنند و اجازه‌ی دخالت به بیگانگان را ندهند.
رهبر انقلاب اوضاع عراق را نیز تأسف‌بار خواندند و افزودند: در عراق  دولت و حكومتی بر سر كار است كه به آراء مردم اتكاء دارد، اما ابرقدرت‌ها و مرتجعان منطقه از دست آن ناراحتند.
ایشان افزودند: ترورها، حوادث و كشتار مردم در عراق یقیناً با كمك مالی-سیاسی برخی كشورهای منطقه و فرامنطقه صورت می‌گیرد تا آب خوش از گلوی مردم عراق پایین نرود و این كشور روی آرامش و آبادانی نبیند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان با اشاره به خشنودی صهیونیست‌ها از اوضاع ناگوار مصر، عراق و دیگر كشورهای درگیر اختلاف و ناامنی، افزودند: سیاستمداران، گروه‌های سیاسی و قشرهای مختلف مردم عراق، اعم از شیعه و سنّی و كُرد و عرب، به عواقب خطرناك اختلاف داخلی توجه كنند و متوجه باشند جنگ داخلی زیرساخت‌ها را نابود و آینده‌ی ملت‌ها را تباه می‌سازد.

نظر شما :