علامه بهلول از سند‌های حقانیت انقلاب است

۰۶ شهریور ۱۳۹۲ | ۰۸:۴۸ کد : ۱۵۴۷۷ اینترنت
تعداد بازدید:۲۲۲۴
مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: یکی از سند‌های حقانیت این انقلاب همین علامه بهلول است و خود انقلاب را می‌توان به این اسطوره‌ها مستند کرد.
علامه بهلول از سند‌های حقانیت انقلاب است

حجت‌الاسلام پناهیان مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم گرامیداشت هشتمین سالگرد درگذشت علامه بهلول گنابادی افزود: بهلول یک سند برای شما مردم گناباد، جامعه روحانیت، بلکه ایران و انقلاب اسلامی ایران است که همه جهان اسلام باید به این چنین سند حقانیت افتخار کنید.
وی با اشاره به اینکه در هر کشور و جامعه‌ای به یک اسطوره و الگو می‌بالند و برایش فیلم و سریال تهیه می‌کنند، اظهار داشت: از مسئولان مربوط درخواست دارم فیلمی در خصوص زندگی صد ساله این عارف مجاهد برای مخاطبان جهان اسلام تهیه کنند تا با این اسوه ایران را به جهانیان معرفی و با این الگو آینده مسیر انقلاب را تضمین کنیم.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه هنر تهران به مقام والای علامه بهلول که یک روحانی است افتخار کرد و یادآور شد: بهلول همان کسی است که جلوی رضاخان قلدر ایستاد و قیام مسجد گوهرشاد در کشف حجاب رضاخان را خلق کرد.
پناهیان با اشاره به چاپ کتاب خاطرات سیاسی علامه بهلول، خواندن آن را به همه مردم به‌ویژه مسئولان و افراد انقلابی توصیه کرد و گفت: در مقایسه که قرار می‌گیرد با بعضی از شخصیت‌های انقلابی می‌بینیم که خیلی‌های کم می‌آورند و تمامی انقلابیون را به خواندن و مطالعه دقیق کتاب این بزرگوار دعوت می‌کنم.
وی تصریح کرد: بهلول سند افتخاری است برای انقلابیونی که در بحرین، لبنان، عراق، مصر، سوریه، افغانستان و دیگر کشور‌های اسلامی مبارزه می‌کنند، اینها نیاز به سند و الگو دارند و این اسوه را ما بیشتر از هر زمان دیگری نیاز داریم.
این کارشناس مذهبی بیان داشت: برای اینکه انقلابی‌ها به افراط و تفریط کشیده نشوند به اینچنین الگویی نیاز دارند؛ بهلول شخصی از خود گذشته، مهربان، ساده زیست، ولایتمدار، یتیم‌نواز، باصداقت و خلوص او بی‌نظیر بود.
پناهیان در تبیین زندگی این روحانی مجاهد، گفت: بهلول که از هفت سالگی فعالیت خود را در مکتب شروع کرده، یک مهاجر فی سبیل‌الله است، در سخنرانی خود در مسجد اصفهان، حکم جهاد از آیت‌الله‌العظمی سیدابوالحسن اصفهانی دریافت و تبلیغ دین اسلام در زمان خفقان را شروع کرد، علامه مجاهد سال‌ها زجر و شکنجه را تحمل می‌کند، در زندان‌های افغانستان 30 سال دوری را به جان می‌خرد، در دانشگاه الازهر مصر سخنرانی می‌کند، بعد بدون هیچ ادعایی، بدون هیچ چشم‌داشتی در سال‌های جبهه و نبرد کنار سربازان حضور می‌یابد و کماکان زاهدانه و انقلابی زندگی می‌کند که اگر انقلابی‌ها به این چنین اسوه‌ای آشنا نباشند بیم انحراف در آنها است و در قضیه زلزله بم در حال کمک به آسیب دیدگان بر اثر عارضه‌ای بیمار که در نهایت منجر به فوت او می‌شود.
وی تاکید کرد: حسرت می‌خورم که چرا در زمان حیات ایشان در محضر ایشان زانو نزده و از کمالات و معرفت او استفاده نکرده‌ام.
این فعال اجتماعی تصریح کرد: ما الان از رحلت او غصه نمی‌خوریم ولی از نشناختن او به جهان اسلام غصه می‌خوریم.
پناهیان ادامه داد: خداوند در قرآن کریم از کسانی که ثابت قدم هستند، تقدیر می‌کند که این ثابت قدمی در اوج به این علامه می‌رسد، به این معنی که تاریخ گواهی می‌دهد بهلول در طول مسیر زندگی تغییر نکرده و رنگ عوض نکرده است.


نظر شما :