خواستگاه مباحث مهدویت اجتهادی است

۱۲ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۵:۴۷ کد : ۱۵۴۸۲ نهاد
تعداد بازدید:۲۰۹۵
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان چهارمین روز طرح ضیافت اندیشه میزبان حجت الاسلام سید مسعود پور سید آقایی درنشست مهدویت بود.
خواستگاه مباحث مهدویت اجتهادی است

حجت الاسلام پورسیدی آقایی در این نشست ضمن بیان روایتی از امام صادق (ع) ، خواستگاه مباحث مهدویت را اجتهادی عنوان کردند. ایشان مشکلاتی که به ویژه در چندین سال گذشته از مسائل مهدویت اتفاق افتاد را نشات گرفته از  نگاه غیراجتهادی دانستند.

 


رییس موسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) در ادامه صحبت های خود انتظار را یکی از عوامل تغییر انگیزه ها و رویکردها و همچنین سبک زندگی مطرح کرده و افزودند: انتظار یکی از آموزه هایی است که در شکل ظاهری و معماری شهر ما تاثیر می گذارد. یکی از تکالیف اساتید همین است که طوری عمل کنند که نگاه دانشجو به مباحث مهدویت نگاهی روشن ، شفاف و امیدبخش باشد.

وی انتظار را کشتی نجات عالم دانسته و گفت: در این عالم یک کشتی نجات بیشتر نداریم، مراقب باشیم هر سوراخ کردنی به ضرر خودمان است. رسالت ما حفظ این کشتی نجات است. و با عنایت به اینکه انقلاب اسلامی ما مقدمه چینی برای امر ظهور است باید دقت کرد و ضعف ها را پذیرفت و جبران کرد نه اینکه تضعیف نمود.

 


پور سید آقایی در پایان افزود:بایددرهمه بخشهای جامعه به مهدویت نگاه ویژه شود، انقلابی زمینه‌ ساز است که در حوزه‌اش، دانشگاهش، آموزش و پرورش اش و سند چشم‌انداز 20 ساله‌اش شاخصه‌های زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج)مورد توجه و دقت قرار گیرد.


درپایان بسته فرهنگی شامل فصلنامه علمی تخصصی مهدویت ونشریه مشرق موعود به اساتید اهدا شد.


لازم به ذکر است طرح ضیافت اساتید دانشگاه کاشان با حضور حدود 130نفر در دانشگاه کاشان در حال برگزاری است.


نظر شما :