حضرت معصومه الگوی کامل دختران ایرانی است

۱۸ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۱:۴۱ کد : ۱۵۴۸۷ نهاد
تعداد بازدید:۲۰۱۸
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ضمن تبریک فرارسیدن ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (سلام الله علیها) ایشان را الگوی کامل برای دختران ایرانی و مسلمان دانستند.
حضرت معصومه الگوی کامل دختران ایرانی است

حجت الاسلام و المسلمین عباس خادمیان تصریح کرد: با هجرت امام رضا(ع) به شهر مرو و اقامت ایشان در خراسان منشأ برکات و خیرات فراوانی برای کشورایران واسلام رقم خورد.  توجهات خاصه ایشان به ایران و تشیع که محور تمام توجهات جهان اسلام می باشد،  موجب شده است که نه تنها شیعیان بلکه حتی اهل سنت نیز به این امام متوسل شوند.


وی افزود: به تبع هجرت امام رضا (ع) ، هجرت خواهر ایشان با توجه به علاقه زیاد ایشان به برادر صورت گرفت وایشان در مسیرساوه بیمار شدند  وبه دعوت یکی از بزرگان قم به شهر قم رسیدند. مدتی نگذشت که ایشان بر اثر بیماری دربیت النور قم درگذشتند.


خادمیان با اشاره به روایتی  از امام رضا (ع) که می فرمایند: مَنْ زارَ الْمَعْصُومَهَ بِقُمْ کَمَنْ زارَنی؛ کسی که معصومه(ع) را در قم زیارت کند، مانند آن است که مرا زیارت کرده است ؛ گفت : با وجود اینکه این بانوی بزرگوار از جمله چهارده معصوم به حساب نمی آیند ولی به این مقام بزرگ معنوی رسیده اند که زیارتشان هم ردیف با زیارت برادر بزرگوارشان که از معصومین هستند می رسد .


مسئول نهاد رهبری در ادامه گفت : حضرت معصومه (س) به دلیل خصوصیت ولایت پذیری نسبت به پدر وبرادرشان الگویی کامل  برای دختران ایرانی ومسلمان به حساب می آیند و بسیاری از مراجع خود را مدیون توجهات وعنایات خاصه ایشان می دانند.


ایشان در پایان با اشاره به روایتی که در آن گفته می شود ؛ شخصی از اهل قم مردم را به حق می خواند و در اطراف او کسانی جمع می شوند که مانند قطعه های آهن مقاومند و از جنگ خسته نمی شوند و نمی ترسند و هیچ باد تکان دهنده ای انها را تکان نمی دهد و به خدا توکل کنند و سرانجام از آن متقین است ، افزود: اینها به برکت وجود حضرت فاطمه معصومه (س) است.


نظر شما :