نهاد نمایندگی برای دغدغه‌های سیاسی دانشجویان جدیدالورود برنامه دارد

۰۳ مهر ۱۳۹۲ | ۰۹:۴۳ کد : ۱۵۵۰۴ بدون دسته‌بندی
تعداد بازدید:۱۲۱۶
قائم مقام معاونت فرهنگی سیاسی نهاد گفت:در کنار مباحث فرهنگی و اعتقادی، مباحث سیاسی نیز جزء دغدغه‌های دانشجویان به حساب می‌آید و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برنامه‌هایی را برای این امر در نظر دارد.
نهاد نمایندگی برای دغدغه‌های سیاسی دانشجویان جدیدالورود برنامه دارد

‌عباس شیر اوژن‌در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره اقدامات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: دانشجویان جدیدالورود پس از قدم نهادن در دانشگاه نگرانی‌ها، امیدها و توقعاتی از دانشگاه‌ها دارند که کمک‌های فکری به آن‌ها یکی از دغدغه‌های نهاد است.


 وی افزود: در کنار مباحث فرهنگی و اعتقادی، مباحث سیاسی نیز جزء دغدغه‌های دانشجویان به حساب می‌آید و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برنامه‌هایی را برای این امر در نظر دارد.


 قائم مقام معاون سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ابراز کرد: از دفاتر نهاد در دانشگاه‌ها خواسته‌ایم که با برگزاری جلسات با فعالان سیاسی و فرهنگی وفاق تشکل‌ها را رقم بزنند.


 شیر اوژن درباره طرح‌های اجرایی برای انتقال بینش صحیح سیاسی از سوی نهاد به دانشجویان تصریح کرد: از جمله‌ طرح‌هایی که نهاد برای بینش صحیح سیاسی دانشجویان و اساتید تبیین کرده می‌توان به جلسات و کارگاه‌های آموزشی، حلقه‌های معرفت، درس ریشه‌های انقلاب که مباحث سیاسی در آن گنجانده شده اشاره کرد.


 وی در ادامه اضافه کرد: نکته حائز اهمیت حمایت نمایندگی مقام معظم رهبری از تشکل‌های دانشجویی علاقمند به فعالیت‌های سیاسی است که در این زمینه بصیرت‌افزایی می‌کند.


 قائم مقام معاون سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تأکید کرد: نهاد با هدایت تشکل‌ها و گروه‌های فعال سیاسی با عنوان جلسات پرسش و پاسخ واسطه ارتباط و آگاهی عمومی دانشجویان از مسائل مرتبط سیاسی را فراهم می‌کند.


 شیر اوژن در ادامه با اشاره به تأثیر نشست‌های دانشجویی در بینش صحیح سیاسی دانشجویان افزود: برگزاری کرسی آزاداندیشی و نقد و مناظره، مورد حمایت این نهاد است تا تحلیل و تصمیم سیاسی صحیح به دانشجویان منتقل شود.


 وی درباره فعالیت‌های تبلیغی- سیاسی در راستای آگاه‌سازی دانشجویان از مسائل مهم سیاسی اظهار داشت: از دیگر فعالیت‌های این نهاد می‌توان به برقراری نمایشگاه‌های تابلو تصویری و تابلو مقاله و همچنین ارائه نرم‌افزارها نام برد که به وسیله آن‌ها اطلاعات با وجهه بهتری به دانشجویان منتقل می‌شوند. 


 قائم مقام معاون سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه عنوان کرد: از اهداف مهم نهاد فضاسازی برای بینش و تحلیل سیاسی صحیح بین دانشجویان و اساتید بوده که در جلسات هم‌اندیشی با آن‌ها و هیئت علمی دانشگاه‌ها مباحثی را در قالب طرح دانش‌افزایی برای آن‌ها به صورت کارگاهی و مشارکتی طرح درس می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم تا دغدغه‌های خود را در این زمینه عنوان کنند.


 شیر اوژن درباره فعالیت اتحادیه دانشجویی در زمینه طرح‌های سیاسی گفت: اتحادیه‌های دانشجویی، اردوهای آموزشی- تشکیلاتی در تابستان و اوقات فراغت بین ترم‌های تحصیلی برگزار کرده که نهاد با حضور شخصیت‌ها و تحلیل‌گران سیاسی و اساتید کمک شایانی در این زمینه به آن‌ها می‌کند.


 وی خاطرنشان کرد: در اکثر استان‌ها مجامع وفاقی برای تشکل‌های دانشجویی برپا، و همچنین اردوها و کارگاه‌های توانمندسازی در قالب تحلیل و تاریخ اندیشه‌های سیاسی برای آن‌ها تبیین شده؛ که می‌توانند برای برنامه‌های سال جاری تصمیم‌گیری می‌کنند، که در صورت لزوم اساتید مورد نیاز برای آن‌ها فرستاده می‌شود.


نظر شما :