فرد تشکیلاتی بایستی دارای فکر عمیق باشد
دکترای مدیریت دولتی محورهای اثرگذاری فرهنگی را نگاه، حرکات، فکر و قلب دانست و اظهار داشت؛ در فرآیند جذب از نگاه به قلب می پردازیم ولی فرآیند انجذاب از قلب به نگاه می رسد.
دکتر حسین عرب اسدی با اشاره به سطوح اثرگذاری فرهنگی افزود: این سطوح به 4دسته فرد به فرد، فرد برجمع، جمع بر فردو جمع بر جمع تقسیم می شوند و درفرآیند انجذاب آراستگی، ادب، علم و ایمان از اصلی ترین شرایط رسیدن به هدف است.
دکترای مدیریت دولتی افزود: مهم ترین جیزی که برای شروع کار نیاز است داشتن فکر عمیق است و لازمه فکر عمیق شناخت مسئله، شناخت حکم و تمرین برقراری نسبت بین مسأله و حکم است. و لازمه شناخت مسئله، مطالعه و ارتباط است و لازمه شناخت حکم، دین شناسی و انقلاب شناسی است.
مدرس طرح مطالعاتی آٍثار شهید مطهری(ره) گفت: فرد تشکیلاتی بایستی دارای فکر عمیق باشد، مسئله را خوب حل و ریشه یابی کند. فکر عمیق مطالبه گری را به دنبال دارد.
مدرس دانشگاه امام صادق(ع) در ادامه اظهار داشت. یکی از ویژگی های تشکیلات، تشکیل جلسات است. بسیاری از مهارت های ما در جلسات شکل می گیرد. محور اصلی جلسه بایستی برنامه ریزی دقیق باشد و فایده برنامه ریزی دقیق، تقسیم مسئولیت در کار است.
دکتر عرب اسدی از موارد دیگر برای کار تشکیلاتی را داشتن قلب رقیق دانست و افزود: انسان های تشکیلاتی مناجات با خدا را در برنامه خود دارند. قلب اگر با خدا ارتباط برقرار کند مرکز کنترل می شود و می تواند با قلب های دیگران ارتباط برقرار کرد .
مدیرگروه عدالت و پیشرفت مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق (ع) زبان صدیق، جسم رفیق و عزم وثیق را از دیگر مواردی دانست که لازم است در کار تشکیلاتی به آن ها دست یافت .
جانشین سابق فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) اصل ارتباط، اصل استقامت، اصل تبعیت و ولایت پذیری و اصل عینیت یافتن اهداف در افراد و اصل اجرای غلط بهتر از بلاتکلیفی را از اصول اساسي در كار تشكيلاتي شمرد و افزود: اصل ولايت پذيري و تبعيت در واقع چسب تشكيلات است.
دكتر عرب اسدي در توضیح چگونگی اجرای يك دوره آموزشی در طول سال تحصيلي براي فعالين فرهنگي گفت: یک دانشجوی اثرگذار فرهنگی بایستی در 4 حوزه اعتقادات، تحلیل، تدبیر و تبین قوی باشد.حوزه اعتقادات شامل دو دسته، دینی (قرآن و تفسیر، نهج البلاغه، اندیشه های شهید مطهری) و انقلابی(اندیشه های حضرت امام (ره) و رهبرمعظم انقلاب) است و حوزه تحلیل قابلیت و مهارت داشتن تحليل مناسب در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتمای و اقتصادی است. و حوزه تدبیر شامل تربیتی، مدیریت فرهنگی، تشکیلاتی، طراحی و ایده پردازی وبرنامه ریزی است که در این دوره دانشجو باید مطالبه گر باشد ولی مطالبه گر منطقی یعنی با طرح و ایده. و در نهايت حوزه تبین كه هدف تقویت بیان و تقویت قلم دانشجوی فرهنگی است. كه اين دوره مي تواند مطالعاتی و يا به صورت کلاسی باشد.
لازم به ذکر است به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان ،کارگاه آموزشی دانشجویان فعال فرهنگی با حضور 80 نفر از فعالین کانون ها و تشکل های دانشجویی به مدت دو روز (چهارم و پنجم مهرماه 92) در پژوهشکده اسانس قمصر دانشگاه برگزار شد.
نظر شما :