سومین شب حیات در دانشگاه کاشان برگزار شد

۲۰ مهر ۱۳۹۲ | ۱۶:۲۸ کد : ۱۵۵۳۴ نهاد
تعداد بازدید:۲۲۰۵
به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛ سومین جلسه ازجلسات شب حیات همراه با برنامه های متنوع فرهنگی مذهبی برگزارشد.
سومین شب حیات در دانشگاه کاشان برگزار شد

بخش نخست با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری عضو هیات امنای موسسه روایت سیره شهدا با موضوع الگوگیری از شهدا در کنار قبور شهدای گمنام دانشگاه برگزارشد.


حجت الاسلام و المسلمین مهدی ماندگاری اظهار داشت : دو راه برای تأمین نیازهای ما  وجود دارد: 1) تامین با تجارت2) تامین با خسارت . به عنوان نمونه گذراندن شب به دو صورت الهی و غیرالهی می تواند باشد که گذراندن شب با عبادت و راز و نیاز با خدا تجارت است وگذراندن شب با گناه خسارت است. از نمونه های دیگر تجارت و تامین نیاز الهی شهادت است که بالاترین تجارت است.

عضو هیات امنای موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه علم آموزی و دوستیابی هر دو نیازند که در هر دو هم تجارت هست و هم خسارت تصریح کرد :  انسان باید بدنبال دوستانی باشد که در روز مبادا از او فرار نکند بلکه بسوی او بدود.در روز قیامت کسانی هستند که وقتی حال و روز دوست خود را می بینند می گویند کاش با او دوست نبودم چون از دستش فرار می کند.

وی در ادامه افزود: یکی از بهترین دوستیابی ها،‌دوستی با اهل بیت (علیهم السلام) و شهداست. شهدای گمنام دوستان خود را اهل بیت (علیهم السلام) قرار دادند.


بخش دوم در مسجد دانشگاه برگزار شد و حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد ابراهیمی از سخنرانان این بخش  به شرح دعای هفتم صحیفه سجادیه  با محوریت اهمیت دعا و جایگاه آن در زندگی ما پرداخت .


وی گفت: درميان اعمال عبادي دعا از اهميت ويژه‌اي برخوردار است چرا كه بهترين و والاترين كارها نزد خداوند با اوست. دعا نشان‌دهنده‌ي شناخت و معرفت خالق و  بيانگر عجز و ضعف انسان در برابر خداوند است و  از آنجايي كه زندگی امروز سرشار از بلاء‌و ابتلائات است ، دعا بلای مقطعی را دفع می کند.

کارشناس حوزه ودانشگاه با توجه به اینکه تضرع باعث شناخت خداست افزود: مسبب الاسباب خداست ، درد را به کسی باید گفت که توانایی حل کردن آن را داشته باشد، البته انسان باید بداند چگونه گفته هایش را با خدا در میان گذارد.اگر آدمی اهل تضرع نشود دچار قساوت قلب می شود و عمل زشتی که انجام می دهد در نظرش زیبا جلوه می کند اینجاست که به خودمان برای گناه کردن حق می دهیم.


لازم بذکر است شب حیات یک شب زنده داری معرفتی دانشجویی است که به همت دفتر نهادنمایندگی مقام معظم  رهبری دانشگاه از ساعت 23:30 دقيقه روز چهارشنبه 17/7/92 آغاز و تا ساعت 5 بامداد روز پنج شنبه 18/7/92 ادامه داشت و شامل برنامه های فرهنگی مذهبی متنوع دیگری از جمله:  قرائت زیارت آل یاسین ومناجات با امام زمان، قرائت دسته جمعی قرآن ، خلوت با محبوب ، مناجات امیرالمومنین وتوزیع سحری همراه بودکه با حضور حدود 300 نفر از دانشجویان برگزار شد.

 


نظر شما :