اساتید دانشگاه ها می توانند در انتقال آموزه های مهدویت نقش موثری ایفا کنند:

۲۳ مهر ۱۳۹۲ | ۱۴:۴۳ کد : ۱۵۵۴۰ نهاد
تعداد بازدید:۷۷۹
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ، حجت‌الاسلام سیدمسعود پورسیدآقایی در جلسه هم اندیشی اساتید دانشگاه که در سالن کنفرانس دفتر ریاست برگزار شد، سخن خود را با این پرسش آغاز کردکه آیا ما توانسته ایم امام زمان را به جهانیان معرفی کنیم ؟
اساتید دانشگاه ها می توانند در انتقال آموزه های مهدویت نقش موثری ایفا کنند:

وی اظهار داشت : وقتی میرزای شیرازی فتوای تحریم تنباکو را صادر کرد و مخالفت با آن را به عنوان محاربه با امام زمان دانست گریه کرد، شاگردان دلیل گریه را جویا شدند در حالی که انتظار خوشحالی ایشان را داشتند ، وی گفت : دشمنان قدرت مرجعیت را شناختند و ما امام زمان را به مردم معرفی کردیم بدون اینکه ایشان را بشناسانیم و اینطور می شود که افرادی همچون احمد الحسن ادعای امام زمانی می کنند و ما دراین راه کوتاهی کرده ایم .

مدیر موسسه علمی و پژوهشی آینده روشن در ادامه با اشاره حدیث پیامبر اکرم (ص) که می فرمایند: مَنْ ماتَ وَلَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ ماتَ مَیْتَةً جاهِلِیَّةً (هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلیت، مرده است)  افزود: این حدیث بیش از آنکه در منابع شیعه ذکرشود در منابع اهل سنت آمده است وامام باقر (ع) در توضیح این حدیث که منظور از مرگ جاهلیت چیست می فرمایند: یعنی شما به مرگ کفر،گمراهی ونفاق از دنیا می روید و فرمودند: مهدویت رمز هویت ماست وآنچه مسلمان را از کافر ومنافق وگمراه جدا می کند اعتقاد به مهدویت است .

پورسیدآقایی گفت : با مراجعه به داستان هایی اززندگی پیامبران و معصومین (علیه السلام) می توان پی برد که تا چه اندازه به مقام ولایت واطاعت پذیری انسانها اشاره شده است و آموزه کلیدی ولایت معرفی شده است وبا اشاره به 5رکن ایمان  که عبارتند  نماز،  جهاد،  روزه، حج  و ولایت افزود: چهار مورد اول برای هر فرد اگر با مهر امامت و ولایت باشد پذیرفته می شود.

وی خاطرنشان کرد:دشمنان اهل بیت وامام زمان (ع) مدام در حال درست کردن مسائلی هستند که تصنعی باشد وبتوانند ماراباآنهاسرگرم کنند وفراموش کنیم که در پی زمینه سازی برای شکل گیری حکومت مهدوی که مشخصه هایی از جمله اقتصاد اسلامی ،تربیت اسلامی،نظام سیاسی دینی را دارا ست ، باشیم .

این محقق دینی افزود: چرا دشمنان سعی دارند مسلمانان را به جان یکدیگرند بیندازند درصورتی که ما با مسیحیت و یهودیت مواجه هستیم. به عنوان نمونه در بین خود مسلمانان گروهی به نام تکفیری ها را ایجاد کرده اند که به ظاهر مسلمان هستند ولی هدفشان ایجاد اختلاف و تفرقه بین جامعه مسلمانان چه شیعه وسنی هستند .

پورسیدآقایی در پایان گفت: نگاه راهبردی به آموزه های مهدویت یعنی اینکه به دست پرخودمان نگاه کنیم . ما نمونه های فراوانی برای اثبات وجود امام زمان و شگل گیری حکومت جهانی ایشان به دست یاران ایشان را داریم و نخبگان جامعه که از جمله آنها اساتید هستند می توانند در انتقال این آموزه ها نقش مؤثری را ایفا کنند .


نظر شما :