جامعه شیعه وسنی نسبت به واقعه غدیر بدهکارند

۰۷ آبان ۱۳۹۲ | ۰۹:۴۱ کد : ۱۵۵۵۷ نهاد
تعداد بازدید:۱۶۶۷
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان در جمع دانشجویان حاضر در مسجد ضمن تبریک به مناسبت عید بزرگ غدیر اظهار داشت : چنانچه واقع غدیر متعلق به مسیحی ها یا یهودی ها بود نسبت به معرفی آن به نسل خود چگونه عمل می کردند؟
جامعه  شیعه وسنی نسبت به واقعه غدیر بدهکارند

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بیان داشت : اگر سندی مانند غدیر در دست هرملتی همچون یهودیان یا مسیحیان بود نسبت به حفظ و تبین آن تلاش بسیاری می کردند همانطور که مطالب پولس رسول که پیامبر هم نبود را در اسناد مقدس خود حفظ کرده اند. ولی شیعه و سنی نسبت به واقعه غدیر چگونه برخورد کرده است. باید بگویم جامعه  شیعه وسنی نسبت به واقعه غدیر بدهکارند .


خادمیان تصریح کرد: مسلماً هر ملتی، در صورت دسترسی به سندی همچون غدیر آن را به عنوان یک مانیفست سیاسی و حکومتی و نظام سازی سیاسی حاکمیتی مطرح و طبق آن برنامه ریزی و عمل می کردند. اما چقدر سایت ها، کتب و مقالات ما به غدیر به عنوان منشور سیاسی و کلامی از قول خداوند که در بخشی از آن حدیث قدسی (من کنت مولاه فهذا علی مولاه) آمده است، پرداخته است .


وی با تأکید بر اینکه در رشته های دانشگاه های ما همانند علوم سیاسی ،جامعه شناسی و بسیاری دیگر آنطور که باید به غدیر و معرفی آن پرداخته نشده است افزود : واژه های غدیر کلید واژه های مدیریتی برای اداره کشوره در عرصه های گوناگون است .


مسئول نهاد رهبری گفت :ما گفته پیامبر را همگی قبول داریم ولی آن را مبنای امور خود قرار نمی دهیم . در قسمتی از خطبه پیامبر لعن می کند کسانی را که سخنان اورا نپذیرند یا به آن شک کنند و در حفظ آن کوتاهی کنند . کسی که مورد لعن قرار می گیرد یعنی زندگی بی برکتی دارد . روانشناسی ،جامعه شناسی و علوم اقتصادی به خاطر نادیده گرفتن غدیردچار بی برکتی شدید است .


خادمیان خاطر نشان کرد : اگربی اعتنایی به غدیر نبود عاشورا اتفاق نمی افتاد . کربلا ازنفهمیدن غدیراست. وی با اشاره به کشتاراخیر که در مرزهای شرقی کشورمان رخ داده بود افزود: کوتاهی های ما باعث شده دشمن در جبهه ناحق خود پیشروی کند واین چنین شیعیان را قتل عام کند .


وی در پایان افزود: واقعه غدیر در علوم انسانی بایستی محور دروس ما قرا گیرد . سند غدیرمی تواند برای خداشناسی ،امام شناسی و همچنین شناخت بسیاری از آسیب های اجتماعی به عنوان بهترین منبع به حساب آید. و ضروریست پژوهشی وسیع به طور تخصصی بر این سند و گزارش ارزشمند در حوزه و دانشگاه  برای بهره برداریهای جامعه امروز  انجام پذیرد.


نظر شما :