نخستین دوره آموزشی مضمار ویژه فعالین فرهنگی دانشگاه کاشان برگزار می شود

۱۵ آبان ۱۳۹۲ | ۱۶:۰۹ کد : ۱۵۵۶۷ نهاد
تعداد بازدید:۱۲۶۵
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛نخستین دوره آموزشی "مضمار" ویژه فعالین کانون ها و تشکل های فرهنگی   برگزار می شود .
نخستین دوره آموزشی مضمار ویژه فعالین فرهنگی دانشگاه کاشان برگزار می شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اظهار داشت : با توجه بیان حضرت امام که دانشگاه مبدأ همه تحولات است واگر بخواهیم در راستای تحقق آن تدبیر نماییم؛ باید توجه کنیم که بعد نیروسازی دانشگاه وتربیت نسلی که اداره آینده کشور را برعهده دارد بسیار حایز اهمیت است. بر همین اساس برنامه‌های فرهنگی که در دانشگاه انجام می‌شود باید از صرف ایجاد تغییر در بینش یا سرگرمی خارج شده و به برنامه‌ای برای تربیت نیروهای جوان مستعد برای جامعه تبدیل شود.


حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان تصریح کرد: بر همین اساس لازم است تا با تکیه بر اولا شکل‌دهی مبانی اعتقادی جوان‌ها و بهره‌مند نمودن آنها از سرچشمه زلال مبانی اعتقادی و انقلابی و از سوی دیگر توانمند نمودن آنها در برخی مهارت‌های لازم برای ایفای نقش فرهنگی در جامعه زمینه ساز شناسایی و تقویت مبانی دانشجویان مستعد برای نقش آفرینی فرهنگی جدی در دانشگاه و جامعه شد.


خادمیان این دوره را شامل 4 حوزه دانست که عبارتند از : اعتقادات(قرآن و تفسیر، نهج البلاغه، شهید مطهری، اندیشه امام و رهبری) ، تحلیل(داخلی ،بین الملل) ، تبیین (فن بیان، فن قلم)،  تدبیر ( تشکیلات، طراحی و ایده پردازی ،برنامه ریزی، مدیریت فرهنگی،کار تربیتی)


مسئول نهاد رهبری دانشگاه در پایان افزود: اولین جلسه دوره آموزشی مضمار با حضور جناب آقای دکتر عرب اسدی از اساتید موفق دانشگاه امام صادق(ع) پنج شنبه 16 آبان با حضور حدود 30 نفراز فعالین کانون ها وتشکل های فرهنگی دانشگاه برگزار می شود.


نظر شما :