مصاحبه با مدیر محترم حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کاشان

۱۸ آبان ۱۳۹۲ | ۱۵:۳۴ کد : ۱۵۵۶۸ نهاد
تعداد بازدید:۱۱۷۹
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛همزمان با شروع  ثبت نام ترم جدید حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مصاحبه ای با حجت الاسلام روح الله شیانی مسئول حوزه علوم اسلامی دانشگاه انجام شد که به شرح زیر است :
مصاحبه با مدیر محترم حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کاشان

حجت الاسلام شبانی درجواب به  سوالی در خصوص  معرفی اجمالي حوزه علوم اسلامی  گفت : حوزه علوم اسلامی دانشگاه کاشان در ظلّ عنایات خاصه خداوند و امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف و نیز پیگیری مسئولین دلسوز دانشگاه کاشان در سال 88 زیر نظر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه تاسیس شد . بحمدالله تا به حال استقبال قابل توجه و ارزشمندی از این حوزه شده است و در حال حاضر حدود 200 دین پژوه به تحصیل معارف دینی مشغولند.

ایشان افراد واجد شرايط جهت ثبت نام را شامل کلیه دانشجویان و فارغ التحصیلان سطوح مختلف دانشگاهی دانسته و رسالت حوزه دانشگاه را به یکی دو مورد خلاصه ندانستندو افزود: رسالتهای مختلفی بر عهده این حوزه است که می توان آنها را به طور خلاصه دسته بندی کرد؛


1- بالابردن سطح اطلاعات دینی و معرفتی دانشجویان و علاقه مندانی که به دنبال محلی هستند تا اطلاعات اعتقادی خود را محکم کنند.
2- در دسترس قرار دادن اساتید و مشاورین خبره علوم اسلامی مختلف برای کل دانشجویان بطور اعم و برای دین پژوهان به طور اخص.
3- تربیت نیروی انسانی مورد نیاز انقلاب اسلامی که علاوه بر تخصص خاص خود، نیاز به آشنایی کافی با تفکر اسلامی دارد.


مسئول حوزه علوم اسلامی همچنين گفت:ثبت نام حوزه براي ترم جديد از اول آبان ماه شروع و تا پانزدهم آذر ماه سال جاري ادامه دارد.


حاج آقا شبانی خاطر نشان کرد: در حوزه بجز برنامه هاي آموزشي فوق برنامه هايی مثل کارگاه  ، کارگروه ، اردو ، جلسات اخلاق و مسابقات و... نیز برگزار می شود .


ایشان در پایان با اشاره به  سخن مقام معظم رهبری که می فرمایند : بعضی کارها فی نفسه ارزش دارد و بنده هم آن کارها را تایید می کنم؛ مثل همین حوزه دانشجویی ؛ افزود: هر انسانی باید از موقعیتهایی که برای رشد او مهیا می گردد کمال استفاده را داشته باشد وگرنه در آینده پشیمان خواهد شد . غالب برنامه هایی که اجرا می شود با دورنمایی از آینده طراحی شده است . حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان نیز از این فرصتهایی است که قابل استفاده است .


نظر شما :