اولین کارگاه تغذیه سالم با حضور دکتر زبیده خدایی در واحد خواهران دانشگاه برگزارشد

۱۹ آبان ۱۳۹۲ | ۱۴:۳۳ کد : ۱۵۵۷۰ نهاد
تعداد بازدید:۲۵۸۳
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛ اولین کارگاه تغذیه سالم با حضور دکتر زبیده خدایی در سالن آمفی تئاتر واحد خواهران دانشگاه برگزار شد.
اولین کارگاه تغذیه سالم با حضور دکتر زبیده خدایی در واحد خواهران  دانشگاه برگزارشد

دکتر خدایی اظهار داشت : تغذيه علاوه بر اینکه در سلامت جسم موثر است ، نقش بسزایی هم در سلامت روح دارد.


مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به تاثير غذاي حلال و حرام افزود: روز عاشورا هرچه امام حسين(ع) گروه دشمن را ارشاد ميكند،هيچ تاثيري در دلهای آنها نداشت .امام حسین (ع) می فرمايند: سرّ اينكه گفتارم در شما اثر ندارد و شما از عواقب كار خود نمي ترسيد به اين دليل است كه شكم هاي شما از حرام لبريز است.

کارشناس و مشاور تغذیه در ادامه به خواص بعضی از مواد غذایی اشاره کرده وگفت : "مشکلات ما از روزی شروع شد که سبوس را از ما گرفتند" .سبوس را یکی از بهترین مواد خوراکی با کمترین هزینه لازم است .


وی تصریح کرد: غذاهاي نامناسب باعث بدبيني،عيب جويي،بدخلقي و عصبانيت،حزن و اندوه آدمی می شود ، اما غذاي خوب انسان را خوشحال وبا نشاط و خوش بين ميكند.


دکتر خدایی در ادامه بیان کرد : خوردن به، انار و گلابي نشاط آوراست . قهوه و چاي و شكلات استرس زاست و موجب كم خوني ميشود. استفاده زياد از نوشيدني هاي گازدار و غذاهاي كنسرو شده و سوسيس و كالباس و ماهي دودي موجب ترس و استرس ميشود.انگور و كشمش موجب برطرف شدن غم و انده است.


لازم به ذکر است اولین کارگاه تغذیه سالم به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در روز يكشنبه 12/8/92 در واحد خواهران دانشگاه برگزار شد.


نظر شما :