حجت الاسلام قرائتی : قیام عاشورا یک مکتب و فلسفه جاودان است.

۲۱ آبان ۱۳۹۲ | ۱۰:۱۰ کد : ۱۵۵۷۵ نهاد
تعداد بازدید:۱۰۱۲
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛ حجت‌الاسلام و الملسمین محسن قرائتی روز هفتم محرم بعد از اقامه نماز ظهروعصر در گردهمایی دانشجویان  دانشگاه کاشان در مسجد دانشگاه اظهار داشت: قیام عاشورا یک مکتب و فلسفه جاودان است.
حجت الاسلام قرائتی : قیام عاشورا یک مکتب و فلسفه جاودان است.

رئیس ستاد اقامه نماز آیه " وبِالوالدین احسانا " را شامل 20 نکته دانست که از جمله اینکه : اول احسان به وسیله خودت باشد ، دوم به پدر زن به عمو به رهبر در عربی پدر خطاب می شود حساب والدین از همه جداست ، سوم نگفته انفاق کنید پدر ومادر محبت لازم دارند ، چهارم قرآن نگفته است تا چه زمانی، تمام عبادات زمان دارند. احسان برای همیشه حتی بعد از مرگ ، پنج نگفته زنده باشند، چه زنده باشند و چه مرده،  شش قرآن نسبت به مردم می گوید عدل واحسان اما با والدین فقط احسان .

حجت الاسلام قرائتی در ادامه افزود: قرآن می فرماید قضاوت خدا احسان است یعنی قانون غیر قابل تغییر است. با سوادترین آدم های کره زمین در مقابل آبکی ترین کلمات قرآن باید شاگردی کنند . ساده ترین آیات قرآن پر از نکته است فکر نکنید چون دکتر وآیت الله هستید دیگر به انتها رسیده اید اسلام انتها ندارد.
وی با تأکید براینکه درهر دانشگاه یک تفسیر ده دقیقه ای بگذارید تصریح کرد:  قرآن خیلی نکته دارد.جوان ها را باید دریابید جوان های ما آسیب پذیرند . تفسیر 40 دقیقه ای ضرورتی ندارد در یک دقیقه و نیم دقیقه هم می شود تفسیر بیان کرد. باید با متن وحی آشنا شویم اول قرآن و بعد نهج البلاغه .


ایشان در پایان خطاب به دانشجویان گفت : به ترم و واحد و نمره قانع نشوید . ازدواج آسان است اما ما آداب و رسومی درست کرده‌ایم که آن را سخت می‌کند. به عنوان نمونه چه کسی گفته است که سربازی مانع ازدواج است و یا اینکه فرد باید بعد از گرفتن لیسانس ازدواج کندیرای ازدواج اقدام کنید. و همیشه شماره یک اسلام شناس را داشته باشید ، سوال کنید و بپرسید تا شبهه ای که در ذهن شما به وجود می آیدپاسخ داده شود .


نظر شما :