در سایه ى ایمان، مى توان بر همه جهان غالب شد

۲۷ آبان ۱۳۹۲ | ۱۵:۰۵ کد : ۱۵۵۷۹ نهاد
تعداد بازدید:۱۴۱۵
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان در جمع دانشجویان حاضر در مسجد ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)اظهار داشت : در سایه ایمان با وجود تمام سختی ها می توان بر همه جهان غالب شد.
در سایه ى ایمان، مى توان بر همه جهان غالب شد

وی با اشاره به نکات تفسیری آیه 139 سوره آل عمران  "وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ " افزود: یکی از اهداف درس هایی که می توان از قیام امام حسین (ع) آموخت این است که از اتفاقات گذشته و عملکرد مردم کوفه درس بگیریم که با وجود مشغول بودن به عبادات نتوانستند در تشخیص حق موفق باشتد و فشارهای حکومت جور آنها را وادار به کشتن فرزند رسول خدا کرد.


خادمیان خاطر نشان کر :کربلا معلول حال ضعف و سستی وعقب گرد چندین هزار کوفی نامه نوشته و دعوت کننده از امام حسین (ع) بود که آنها با توجه به دعوتی که از امام حسین (ع) کردند ولی از دیو ظالم ابن زیاد و یزید ترسیدند و عقب نشستند لذا می توان گفت از علل اساسی شهادت امام ترس و وهن مومنین است .پس هر زمان مومنین از ظالمین بترسند استبداد و استکبار جرأت کشتن امام ورهبر مسلمین را پیدا می کنند و تیم مذاکره کننده بایستی از این درس تاریخ بهره گیرند.


وی تآکید کرد: شکست ها ، نباید عامل عقب نشینی وسستی شوند، بلکه باید مایه پنــد وعبرتی برای حرکت های بعدی گردند. ترس و وهن از دشمنان بایستی منجر به دست یافتن به اقتدار شود و اگر منجر به سستی و عقب نشینی شود حادثه کربلا باز هم تکرار می شود و آقا حجت ابن الحسن در فضایی ظهور می کنند که اقتدار جامعه اسلامی معنا پیدا می کند.


مسئول نهاد رهبری در دانشگاه گفت : امام حسین (ع) در اوج فشارهای دشمن مقتدرانه می ایستد و خطبه می خواند ودر حال حاضر که ما درگیری گفتگوهای بین المللی هستیم و باتوجه به اینکه  خصم جهانی فشارهای جدی را به ما تحمیل می کند اگر دچار فشل و سستی شویم ضرر می کنیم. نباید غیر از ایمان وتوکل یه خداوند به هیچ چیز دیگری متکی باشیم وطبق وعده خداوند اندوهگین مشوید که شما اگر مؤمن باشید ، برترید.


وی با تأکید براینکه مقام معظم رهبری  فرمودند: تیم مذاکره کننده فرزندان انقلاب هستند و مابه آنها اعتماد داریم ،افزود: اما این نکته را باید بدانیم که سستی در مذاکرات ، منجر به عقبگرد کشور به اوضاع اقتصادی در سال های قبل می شود و هیچ تغییری در بهبود معیشت مردم حاصل نمی شود.


خادمیان درپایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی همیشه نشان داده است که با وجود همه تحریم هاو فشار های اقتصادی و دشمنی ها همیشه اقتدار خود را درتمام عرصه های علمی ،نظامی و سیاسی حفظ کرده است و روزبه روز هم شاهد افزایش این اقتدار در عرصه جهانی و بین المللی هستیم .


نظر شما :