حجت الاسلام محمدیان : بسیجیان باید فرهنگ بسیجی را در دانشگاه‌ها نهادینه کنند

۰۴ آذر ۱۳۹۲ | ۰۸:۱۱ کد : ۱۵۵۸۸ نهاد
تعداد بازدید:۱۰۵۹
رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه گفت: بسیجیان فرهنگ بسیجی را باید در دانشگاه‌ها نهادینه کنند، بسیج، گذشته، آینده و وضعیت موجود دارد یعنی در گذشته دارای سوابقی بوده و در حال حاضر صیانت‌هایی را برعهده دارد که باید آینده مطلوبی را رقم بزند.
حجت الاسلام محمدیان : بسیجیان باید فرهنگ بسیجی را در دانشگاه‌ها نهادینه کنند

 به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در همایش بزرگداشت سالروز تشکیل بسیج دانشجو و طلاب با بیان اینکه بسیج شجره طیبه‌ای بوده که امام (ره) با دوربینی و ژرف‌اندیشی دستور تشکیل آن را صادر فرمودند، اظهار داشت: امروز شاهد میوه‌های شیرین و ثمرات این درخت بزرگ تناور بسیج هستیم.

وی با بیان اینکه بسیجیان فرهنگ بسیجی را باید در دانشگاه‌ها نهادینه کنند، افزود: بسیج، گذشته، آینده و وضعیت موجود دارد یعنی در گذشته دارای سوابقی بوده و در حال حاضر صیانت‌هایی را برعهده دارد که باید آینده مطلوبی را رقم بزند.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها با بیان اینکه گذشته بسیج پرافتخار بوده و با نام خط سرخ شهادت و خط علویون شناخته شده است، تصریح کرد: بسیج یک مجموعه بی ریشه نیست و در خطی بوده که امام علی (ع) به عنوان امام شیعیان در راس آن قرار دارد.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه عقبه بسیج با جهاد و خون سیراب شده است، ابراز داشت: بسیج یعنی در کنار امیرالمومنین علی (ع) و اهل بیت بودن و این ریشه است که هیچ مجموعه‌ای در دنیا این استحکام را ندارد.

وی با تاکید کرد: آینده بسیج از نگاه قرآن این است که اراده‌ای الهی است موجب می‌شود تا خط نورانی علویون از جهت فکر و اندیشه و حاکمیت بر دنیا مسلط خواهند شد.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه با تاکید براینکه بسیجی بودن یعنی انتخاب زندگی جهادی اظهار داشت: اولین لازمه بسیجی بودن اتحاد و اصل کل یوما عاشورا کل یوما کربلا است که اگر به این معتقد نباشد قطعا بسیجی نیست و اکنون نیز یزید زمان و راه امام حسین (ع) واضح است.

حجت‌الاسلام محمدیان دومین شاخص زندگی جهادی را تشخیص صحیح جبهه حق و باطل دانست و گفت: آشنایی عمیق با شیوه‌های نفوذ و تهاجم دشمن از مهم‌ترین مسائلی است که باید بسیجی نسبت به آن بصیرت داشته باشد.

وی اضافه کرد: وجود نفس اماره به دلیل حضور دشمن درونی بوده که موجب شده برخی خواستار کوتاه آمدن در امر استکبارستیزی شوند و از روحیه انقلابی دست بردارند.

رئیس نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها تاکید کرد: سومین شاخصه زندگی جهادی عزم و اراده قوی برای ورود به میدان مبارزه است و بسیجی اهل همت‌های سنگین است.

حجت‌الاسلام محمدیان اضافه کرد: چهارمین شاخصه زندگی جهادی کار گروهی و تشکیلاتی بوده است برای پایداری و ایستادگی دراین راه موثر واقع شود.

وی مهم‌ترین شاخصه زندگی جهادی را پیروی از رهبری و ولایت دانست و گفت: نباید جلوتر از رهبری قدم برداریم و نباید از فرمایشات ایشان عقب بمانیم که بسیجی باید محور را به درستی بشناسد.

رئیس نمایندگی ولی فقیه درنمایشگاه‌ها با بیان اینکه مهم‌ترین آفتی که اهل جهاد را درگیر می‌کند باطلاق راحت‌طلبی است، اظهار داشت: راحت‌طلبی به تدریج آدمی را آلوده زر و زیور و رانت‌ها می‌کند و موجب می‌شود تا به سوی منافع خویش قدم بردارد.

حجت‌الاسلام محمدیان آمادگی برای انواع حجمه‌ها و جوسازی‌ها و جنگ‌های روانی را از دیگر شاخصه‌های زندگی جهادی خواند و اضافه کرد: عده‌ای آنقدر ذوق‌زده بودند که فکر می‌کردند 13 آبان فرش قرمزی برای از ما بهترها می‌اندازیم اما مردم در سیزده آبان امسال با حضور باشور و شئور نشان دادند که این چنین نیست که عده‌ای خواب ببینند و خوابشان به درستی تعبیر شود.

وی تاکید کرد: بسیجی یعنی انواع سرزنش‌ها وی را از راه بدر نمی‌کند و اهل مبارزه در نبرد متوقف نخواهد شد یعنی آن هنگامی که خواص از حرکت باز ایستادند بسیجی به عقب برنمی‌گردد.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها اضافه کرد: زندگی جهادی و بسیجی بودن یعنی اینکه انسان سرعت خود را با شخصیت‌ها تنظیم نمی‌کند بلکه اهل جهاد مسیر خود را ادامه می‌دهد.

حجت‌الاسلام محمدیان با تاکید براینکه زندگی جهادی یعنی ایستادگی در مقابل سختی‌ها، تحریم‌ها و هجمه‌های دشمن اظهار داشت: هزاران تن جان دادند که انقلاب باقی بماند و عده‌ای برای لقمه نانی آنچه با جان به دست آمده به راحتی از بین می‌برند.

وی ادامه داد: بسیجی باید از مشکلات استفاده کرده و تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل کند چراکه بسیجی‌ها بالاتر از فضای عمومی مانند کوه استقامت می‌ورزند.

رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها با بیان اینکه شاخص دیگر بسیجی ایثار و از خودگذشتگی می‌باشد اظهار داشت: اهل جهاد مردانی هستند که با خدا معامله کرده و بالاترین غنیمت‌ها را به دست می‌آورند.

حجت‌الاسلام محمدیان باتاکید براینکه امروزه پایه احد اسلامی به دست بسیجیان سپرده شده است عنوان کرد: نگرانی بابت تحریم‌ها وجود ندارد و ما از دشمن بیرون نگران نیستیم چراکه 34 سال مقاومت ما نشان از ایستادگی و سربلندی در برابر دشمنان دارد.

وی با بیان اینکه بسیجیان امروز از جهت بصیرت، عمق اندیشه و استقامت نسبت به بسیجیان دفاع مقدس کمبودی ندارند خاطرنشان کرد: وعده الهی است که هرچه جلوتر می‌رویم نیروها و رویش‌های ما خالص‌تر می‌شود که اگر امروز میدان نبرد وجود داشت بسیجیان نشان می‌دادند که چقدر ایثار و از خودگذشتگی دارند.


نظر شما :