سعی نسبت عمل به سرمایه است و حالتی در عمل است ، نه خود عمل+ فایل صوتی کارگاه

۰۴ آذر ۱۳۹۲ | ۱۵:۳۳ کد : ۱۵۵۹۰ نهاد
تعداد بازدید:۲۰۴۲
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ، دومین جلسه از دوره آموزشی  "مضمار" ویژه فعالین کانون ها وتشکل های فرهنگی با حضور دکتر حسین عرب اسدی برگزار شد  .
سعی نسبت عمل به سرمایه است و حالتی در عمل است ، نه خود عمل+ فایل صوتی کارگاه

دکتر عرب اسدی با توجه به نکات کتاب حرکت صفایی حائری افزود: همه ی استعداد ها در وجود ماست ، فقط باید به آن جهت دهیم ولی این جهت می تواند مثبت یا منفی باشد .


مدرس طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری با استفاده از آیه ی « لیس الاانسان الا ما سعی» تصریح کرد:آنچه آدمی را بالا می برد نه سرمایه است نه عمل بلکه سعی اوست. سعی نسبت عمل او به سرمایه است و حالتی در عمل است ، نه خود عمل . بنابراین ارزش انسان ها به سعی آنهاست و سعی به این معناست که هرچی در توان داری خرج کن.

وی تبرئه ، انتظارشروع کردن کار توسط دیگران ، توقع و شتاب در نتیجه گرفتن را از جمله موانع حرکت  ذکر کرد.


عرب اسدی با استفاده از کتاب آزادی های معنوی استاد مطهری که ثمره عبادت را قرب الی الله می دانند گفتند: وقتی قرب را طی کردیم و جنس خدایی شدیم ربوبیت پیدا می کنیم.

 

عرب اسدی خاطر نشان کرد : در ربوبیت می توان صاحب نفس و خاطرات نفسانی خود شوید. همچنین خلع روح (طی الارض کردن ) ، تصرف در بدن و تصرف در عالم را نیز از نتایج ربوبیت برشمرد.


وی در رفع موانع تربیت اجتماعی به امر معروف و نهی از منکر به هجرت و جهاد اشاره کردوگفت :وقتی انسان در جریان دین داری در اقلیت باشد و وضعیت طوری باشد که در آن محیط نتواند دینش را نگه دارد، هجرت براو واجب شود.


در پایان یکی از فعالین فرمان امام خمینی (ره) در تشکیل بسیج طلبه و دانشجو را قرائت کرد و استاد به بیان نکات کلیدی موجود در آن پرداخت.


دومین کارگاه آموزشی مضماربا حضور فعالین کانون ها و تشکل های دانشگاه کاشان در روز پنج شنبه ، بیست و نهم آبان ماه در امام زاده هلال بن علی آران وبیدگل برگزارشد.

لينك صوت جلسه دوم دوره آموزشی مضمار بخش 1

 

لينك صوت جلسه دوم دوره آموزشی مضماربخش 2

 

لينك صوت جلسه دوم دوره آموزشی مضمار بخش 3

 

لينك صوت جلسه دوم دوره آموزشی مضمار بخش 4

 

 

 

 

 


نظر شما :