ازدواج امری ظریف، پیچیده ولی در عین حال ضروری است

۱۱ آذر ۱۳۹۲ | ۰۸:۱۸ کد : ۱۵۶۰۰ نهاد
تعداد بازدید:۱۴۹۸
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان در جمع دانشجویان حاضر در مسجد به بیان رسالت های خانواده ، جامعه و دانشگاه در تسهیل امر ازدواج پرداخت .
ازدواج امری ظریف، پیچیده ولی در عین حال ضروری است

مسئول نهاد نمایندگی رهبری اظهار داشت : یکی از موضوعاتی که بایستی به شکل جدی به آن پرداخته شود امر ازدواج است. اگر بخواهیم با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری سبک زندگی حسینی ، فاطمی و الهی داشته باشیم باید به ازدواج  توجه ویژه کرد .


وی افزود: اگر مشکلات ازدواج بخواهد حل شود ، دولت به تنهایی نمی تواند به راهکار درست برسد بلکه همه خانوادها ، جوانان ومسئولین باید با همکاری یکدیگر سعی  کنند این مشکلات را حل کنند .


ایشان با اشاره به اینکه شعار ما ازدواج آسان و به هنگام است ، افزود: خداوند در قرآن درآیه 32 سوره نور(وَ أَنْکِحُوا الْأَیامى‏ مِنْکُمْ وَ الصَّالِحینَ مِنْ عِبادِکُمْ وَ إِمائِکُمْ) تأکید دارد که باید برای رهایی از بسیاری از معضلات اجتماعی به ازدواج روی آورد.


خادمیان تصریح کرد: بعضی‌ها از ازدواج می‌ترسند در حالی که قرآن می‌گوید: برای چه می‌ترسید؟ «إِنْ یَکُونُوا فُقَراءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِه»(نور/32) . همه وظیف دارند برای رفع موانع ازدواج تلاش کنند ومقدمات لازم برای آن تهیه شود. دشمنان ما با استفاده از ماهواره وتبلیغات سوء در رسانه های خود در تلاش هستند که سن ازدواج را به تأخیر بیندازند و جامعه اسلامی را دچار تزلزل نمایند.


وی با تأکید بر ضرورت کاهش سن ازدواج، گفت: مناسب ترین سن ازدواج 20 تا 25 سالگی است. برخورداری از تحصیلات عالیه مانند اخذ مدرک کارشناسی یک ارزش و فضیلت است، ولی همسر یک ضرورت است. نخستین نیاز بشر، اکسیژن؛ دومین نیاز آب و سومین نیاز لباس است و طبق فرمایش قرآن، همسر لباس است.


خادمیان در ادامه به بیان اولویت های نادرست جوانان در ازدواج پرداخت و تأکید کرد : اگر بخواهیم جامعه اصلاح شود بهترین وآسانترین کار فراهم کردن ملزومات ‌ازدواج آسان برای جوانان به خصوص دانشجویان است. ازدواج را آسان بگیریم ولی ظریف و با دقت و با حوصله مراحل آن پیگیری شودوجوانان باید جسارت و اراده ازدواج پیدا کنند.


وی به ایجاد خوابگاه متأهلین در دانشگاه کاشان اشاره کرد وافزود: یکی از راههایی که می توان ازدواج دانشجویی را آسان کرد این است که تسهیلات دانشگاهی برای دانشجویان متأهل در نظر گرفته شود.


نظر شما :